کفایت کیت‌های تشخیصی کرونا تا پایان اسفند

تهران (پانا) - رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه ذخایرمان از نظر کیت‌های تشخیصی کرونا تا انتهای اسفند ماه کفایت می‌کند، گفت: فناوران کشور هم مشغولند تا بتوانند کیت‌های ساخت داخل را تولید کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کفایت کیت‌های تشخیصی کرونا تا پایان اسفند

به گزارش ایسنا، دکتر بیگلری درباره وضعیت آزمایش‌های تشخیصی کرونا ویروس جدید، گفت: با توجه به قدمت و فعالیت‌های ۱۰۰ ساله انستیتو پاستور ایران، بعد از مطرح شدن شیوع کرونا در دنیا، ما از هفته‌ها قبل وارد طراحی روش‌های تشخیصی برای این بیماری شدیم.

وی افزود: بر این اساس با اعلام موارد اولیه در کشور، انستیتو پاستور توانست دو اقدام مهم را انجام دهد؛ اول اینکه کیت استاندارد و کاملا قابل قبول از نظر سازمان بهداشت جهانی را وارد سیستم تشخیصی کشور کرد و دوما در راستای این هدف مهم که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بتوانند زیرساخت‌های لازم را در حوزه تشخیصی داشته باشند، اقدام کردیم و اکنون ۲۲ مرکز آزمایشگاه تشخیصی کرونا در سراسر کشور تجهیز شدند. همچنین ظرفیت تشخیصی انستیتو پاستور هم ده‌ها برابر اضافه شد تا بتوانیم تعداد موارد نمونه‌ای که از بیماران بستری دریافت می‌کنیم، سامان دهیم.

بیگلری درباره ساخت کیت‌های تشخیصی کرونا ویروس جدید در کشور، گفت: با توجه به اینکه در این مورد مشخص کاملا واضح بود که باید از یک روش استاندارد برای کل کشور استفاده کنیم که بتواند قابل تفسیر و تعمیم باشد، توانستیم استانداردهای لازم در حوزه کیت‌های تشخیصی را در کشور جاری کنیم.

وی با بیان اینکه ذخایرمان از نظر کیت تا انتهای اسفند ماه کفایت می‌کند، ادامه داد: بر همین اساس کیت‌هایی که در حال حاضر در کشور استفاده می‌کنیم، کیت‌هایی هستند که یا خودمان سفارش دادیم یا از خارج از کشور دریافت کردیم. در عین حال فناوران کشور هم مشغولند تا بتوانند کیت‌های ساخت داخل را تولید کنند. البته مسلما این‌ها ابتدا باید بررسی شده و مراحل استاندارد بودن و قطعیت کارکردشان مشخص شود و بعدا آن‌ها را وارد چرخه آزمایش‌های کشور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار