کشف بیش از ۱۶ میلیون تجهیزات بهداشتی و دستگیری ۷۱ محتکر

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف ۱۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۱۷ عدد انواع تجهیزات بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده و دستگیری ۷۱ محتکر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کشف بیش از ۱۶ میلیون تجهیزات بهداشتی و دستگیری ۷۱ محتکر

به گزارش سایت پلیس، سردار محمدرضا مقیمی اظهارکرد: پلیس امنیت اقتصادی، همزمان با شیوع و بروز علائم اولیه ویروس کرونا چندین ابلاغیه مبنی بر شناسایی و برخورد با محتکران کالا با اولویت ماسک‌های بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این ویروس به پلیس‌های امنیت اقتصادی سراسر کشور اعلام و به دنبال آن «طرح سراسری مقابله با احتکارکنندگان تجهیزات بهداشتی» در کشور اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح از روز جمعه ( ۲ اسفند ماه) آغاز شده است و کنترل شیوع کروناویروس در سراسر کشور ادامه دارد، اظهارکرد: در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع طی یک هفته گذشته، ۱۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۱۷ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۶ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۶۷۳ عدد انواع ماسک، ۹ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۴۰۰ عدد دستکش‌های بهداشتی (لاتکس) و ۲۴۷ هزار و ۸۴۴ بطری انواع مواد ضد عفونی کننده احتکاری کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه ارزش ریالی اقلام کشف شده در دست بررسی است، تصریح کرد: با دستور قضائی، این انبارها پلمب و اقلام کشف شده برای بررسی بیشتر تحویل نمایندگان مراجع ذیربط شد.

مقیمی با اشاره به اینکه در این رابطه ۷۱ نفر دستگیر شدند و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند از شهروندان خواست به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت‌طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و ... موضوع را برای اقدام قانونی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار