منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم:

یکی از زیرساخت‌های مهم برای حل بسیاری از مشکلات، بحث شفافیت است

زنجان (پانا) - « به طور حتم اگر همه این موارد و راه‌حل‌ها واقعیت داشته باشد، باید بعد از انتخابات، جهشی در بخش‌های مختلف کشور داشته باشیم، این در حالی است که در عمل این موضوع را مشاهده نمی‌کنیم و دلیل اصلی این موضوع نیز به این خاطر است که مسائل و مشکلاتی که مطرح می‌شود، بیشتر برای تحریک افکار عمومی بوده و دارای عمق و ریشه عملی برای رفع مشکلات نیست.» اینها اظهارات نماینده جدید زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از زیرساخت‌های مهم برای حل بسیاری از مشکلات، بحث شفافیت است

به گزارش مهر؛ مصطفی طاهری با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های نماینده خوب این است که مشکلات را ریشه‌یابی کرده و به این سئوال پاسخ دهد که چرا این مشکل به وجود آمده است، تصریح کرد: بی‌شک حل کردن خود مشکل به تنهایی هنر نیست؛ چرا که پیدا کردن ریشه‌ها در اولویت قرار دارد. تعداد ریشه‌ها قطعاً کمتر از مشکلات بوده و یک ریشه ممکن است چندین مشکل را شامل شده و از طرفی چندین مشکل و دغدغه نیز ممکن است ریشه مشترکی داشته باشند.

او یادآور شد: در اغلب موارد، حل کردن ریشه مشکلات به مراتب آسان‌تر از خود مشکلات است، بنابراین اولویت در این کار، وزن‌دهی و ریشه‌یابی مشکلات بوده و بعد از این، باید بدانیم به سراغ کدام ریشه‌ها برویم تا حل آن تاثیرگزاری زیادی در جامعه داشته باشد.

یکی از زیرساخت‌های مهم برای حل بسیاری از مشکلات، بحث شفافیت است

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت‌های مهم برای حل بسیاری از مشکلات، بحث شفافیت است، اظهار کرد: این موضوع می‌تواند شفافیت سیاسی مسئولان برای جامعه و نیز شفافیت جامعه برای حاکمیت را در برگیرد. قطعاً تا زمانی که این بانک اطلاعاتی و این شفافیت از نظر مالی، کل امکانات و … فراهم نشود، خود بستری برای به وجود آمدن بسیاری از مشکلات لاینحل خواهد شد، بنابراین اگر بتوانیم این بانک اطلاعاتی را فراهم کنیم، قادر خواهیم بود در خصوص بسیاری از مسائل به صورت شفاف صحبت کنیم.

طاهری بیان کرد: ریشه‌یابی بین مشکلات موجود به‌ویژه بخشی که می‌تواند در زندگی مردم تاثیر زیادی داشته باشد، نیاز به برخورداری از چنین شفافیتی است که من به شخصه در خصوص برخی از این مسائل کارهایی انجام داده‌ام که یکی از این مسائل کلیدی در استان زنجان، موضوع آب است که اگر این دغدغه مرتفع شود، بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

طاهری با بیان اینکه بحث ناکارآمدی در برخی مدیریت‌ها در جمهوری اسلامی مسئله جدی است، گفت: این موضوع در خصوص کل کشور صادق بوده و مختص استان زنجان نیست، به همین خاطر بخش اعظمی از مشکلات به دلیل ناکارآمدی در عرصه مدیریتی است که عمده این قضیه نیز به قوه مجریه بازمی‌گردد.

وی افزود: به لحاظ آماری، برخورداری از مدیران ارشد در کشور آمار جمعیتی قابل توجهی را به خود اختصاص نمی‌دهد، به همین خاطر اولین سئوالی که در این خصوص مطرح می‌شود، این است که نظام به چه میزان توانسته است مدیران کارآمد را تربیت کند و اینجا است که به ضعیف بودن گردش نخبگان و مدیران به معنای واقعی کلمه پی می‌بریم و متاسفانه در این عرصه، نگرش‌های قومی و جناحی وجود دارد و این از آسیب‌های امروز در کشور است که باید نگاه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه خود تا حدی که توان داشته باشد و در سطحی که به لحاظ قانونی و شرعی اجازه ورود پیدا کند، تلاش خواهد کرد این موارد را مدنظر قرار دهد، ادامه داد: معتقدیم برای اداره امور کشور باید از مدیران لایق، توانمند، بومی، شایسته، اهل ریسک و جوان استفاده شود. توصیه امروز ما نیز بر این است که میدان را برای فعالیت جوانان فراهم کرده و در این راستا از تجربه بزرگ‌ترها نیز به خوبی استفاده کنیم و این خود به این معنی است که از تخصص و تعهد به صورت همزمان استفاده شود.

امروز باید به معنای واقعی کلمه از برخی مسائل جناحی، سیاسی و قومی عبور کنیم

طاهری با تاکید بر اینکه امروز باید به معنای واقعی کلمه از برخی مسائل جناحی، سیاسی و قومی عبور کنیم، تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده که به این موضوع بیاندیشیم که به سمت هدف اصلی که بالا بردن راندمان کار و خدمت‌رسانی واقعی به مردم است، حرکت کنیم، هر چند نماینده مجلس در تحقق این امر به شکل مستقیم نمی‌تواند نقش مهمی ایفا کند اما در حد توان، رویکرد و باور ما حرکت به این سمت است.

وی با یادآوری اینکه در بحث کاندیدا شدن، روند تبلیغات و … به هیچ‌کس وام‌دار نیستم، اظهار کرد: تنها وام‌داری و تعهد من به اسلام، انقلاب و دغدغه‌مندان انقلاب یعنی خانواده شهدا و… است و از همه کسانی که هم‌سو با این جریان هستند، کمک گرفته و معتقدم در این عرصه یک فرد منتخب نشده است، بلکه یک جریان در این مسیر با شعار انقلابی، عدالت، ساده‌زیستی و… قرار گرفته است و همه کسانی که این شعار را قبول دارند، در این عرصه موفق شده‌اند و نقش اصلی را در این جریان ایفا می‌کنند.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تا زمانی که بستر شفافیت در جامعه وجود نداشته باشد، مبارزه با فساد در حد شعار و غیرواقعی خواهد بود، بیان کرد: علاوه بر این، تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر به صورت سیستمی در کشور به اجرا گذاشته نشود، مبارزه واقعی با فساد در ابعاد و بخش‌های مختلف جامعه در حد شعار و سطحی خواهد بود.

طاهری گفت: ما اگر قوانینی داریم که می‌توانیم به واسطه این قوانین فساد انجام دهیم، این موضوع به مراتب بدتر و دردآورتر از افرادی است که فاسد هستند. من به شخصه در خصوص مسائل مالی و هزینه‌های تبلیغاتی تا به امروز شفاف برخورد کرده‌ام و بعد از این نیز این مسیر تداوم خواهد داشت تا در معرض خطر قرار نگیریم.

وی نتیجه مستقیم شفافیت را مبارزه با فساد دانست و افزود: در خصوص افراد فاسد می‌توان اعمال بازدارنده‌ای را انجام داد، این در حالی است که اگر خود قوانین فسادآور باشد، ممکن است افراد سالم نیز در این مسیر قرار گیرند، بنابراین در قانون‌گذاری، نظارت و دیدن قوانینی که امکان فساد در آن وجود داشته باشد باید به صورت جدی بازنگری در آن صورت گیرد.

اولویت، عملکرد مدیران است و بومی یا غیربومی بودن در اولویت‌های بعدی قرار دارد

وی در خصوص اولویت‌های انتخاب مدیران در استان، تصریح کرد: اولویت، عملکرد مدیران است و بومی یا غیربومی بودن در اولویت‌های بعدی قرار دارد. بحث بومی یا غیربومی بودن معیار نیست؛ چرا که ایران اسلامی کشوری یک‌دست است ولی با تجربه‌ای که داریم، حاکی از آن است که در میانگین مدیران غیربومی، دلسوزی‌شان برای استان زنجان کمتر بوده است، یعنی اگر شرایط و توانایی مدیران یکسان باشد، مدیران بومی دلسوزتر بوده و پاسخ‌گوتر هستند، این در حالی است که هم دولت و هم نمایندگان مجلس هر کدام به سهم خود آن‌طور که باید تا به امروز تفکر بومی نداشته‌اند.

طاهری در خصوص آینده رئیس مجلس یازدهم و اینکه از بین چند فرد شاخص راه‌یافته به این دوره از مجلس، کدام‌یک برای تصدی کرسی ریاست مجلس یازدهم از شانس بیشتری برخوردار است، گفت: در این خصوص باید برنامه افراد را شنید و اگر قرار است انتخابی نیز برای تصدی ریاست مجلس انجام شود، بی‌تردید این انتخاب بین خوب و خوب‌تر خواهد بود، هر چند بنده تکلیف خود را برای این موضوع مشخص کرده‌ام.

این منتخب مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: در خصوص زنان نیز بیشتر به دنبال حضور این قشر در جامعه بودیم، نه ظهور آن‌ها و این یعنی رعایت عدالت عددی. این در حالی است که در کل دنیا نسبت به زن و خانواده طلبکار هستیم و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم ولی در عمل جای کار زیادی داریم. زنجان در بحث مطالبه‌گری جزو استان‌هایی است که از میانگین کشوری آمار پایین‌تری را به خود اختصاص داده است.

طاهری با یادآوری اینکه زنجان در بحث مطالبه‌گری جزو استان‌هایی است که از میانگین کشوری آمار پایین‌تری را به خود اختصاص داده است، گفت: البته معتقدیم این روند رو به رشد است. در واقع امروز زمانی است که مطالبه‌گری را تمرین می‌کنیم.

وی در زمینه عملکرد رسانه‌های استان در بخش‌های مختلف نیز خاطرنشان کرد: امروز رسانه در سطح ملی و بین‌المللی از جایگاه ارزشمندی برخوردار است، بنابراین امروز نمی‌توان این جایگاه را نادیده انگاشت؛ اما شاید اگر بخواهیم دقیق به این عملکرد نگاهی بیاندازیم، نتوانیم نمره چندان بالایی را به رسانه‌های استان در راستای توسعه این منطقه بدهیم.

دکتر مصطفی طاهری یکی از کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب بیش از ۵۹ هزار و۸۰۰ رای در حوزه انتخابیه زنجان و طارم پیروز انتخابات شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار