افزایش تولید و توزیع ماسک در استان فارس

شیراز(پانا) - مشاور و جانشین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش روند تولید و توزیع روزانه ماسک در مراکز تولیدی استان با پیگیری جدی رئیس دانشگاه و نظارت شبانه‌روزی بازرسان دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تولید و توزیع ماسک در استان فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهدی خسروی با اشاره به اقدامات این معاونت در راستای پیشگیری و مقابله با کروناویروس و با توجه به مصوبات کمیته مبارزه با بیماری کرونا دانشگاه، گفت: با توجه به نیاز مردم و افزایش مصرف ماسک در استان، از طی ۷ روز گذشته تا کنون نزدیک به ۱۰۰ هزار ماسک در فارس تولید و توزیع شده است.

خسروی افزود: محموله‌های ماسک از سوی وزارت بهداشت نیز به استان ارسال می‌شود و به همت مدیریت خدمات پشتیبانی و هماهنگی معاونت درمان، در بیمارستان ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه در داروخانه‌های شبانه‌روزی به هر متقاضی دو تا سه عدد ماسک ارایه می‌شود، عنوان کرد: ماسک‌های تولیدی با قیمت مصوب از سوی کمیته دانشگاه و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در استان، برای جلوگیری از سودجویان توزیع می‌شود.

مشاور و جانشین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با این تاکید که همزمان پنج تیم بازرسی و نظارت از سوی دانشگاه حتی در روزهای تعطیل بر روند تولید و توزیع ماسک نظارت می‌کنند، درباره توزیع ماسک در استان گفت: توزیع ماسک برای شهرستان‌ها به دلیل بُعد مسافت با کمی تاخیر در داروخانه های شبانه‌روزی انجام می‌شود.

خسروی از یاری تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان و کارکنان داوطلب دانشگاه در مراکز تولیدی ماسک استان با تمام توان و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به صورت شبانه‌روزی خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون در طول یک شبانه‌روز در مراکز تولید کننده نزدیک به چهل هزار ماسک تولید می‌شود.

او با اشاره به اینکه ماسک‌های تولید شده از راه شرکت‌های پخش دارو و با نظارت بازرسان بر توزیع در داروخانه‌های شبانه‌روزی استان و داروخانه‌های درمانگاهی شیراز توزیع می‌شود، ادامه داد: در تلاش هستیم که در هفته آینده نیز برای افزایش تولید ماسک در استان، کارگاه‌های تولید کننده دیگری راه‌اندازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار