سفیر چین: ‏تیم پزشکان متخصص چینی وارد تهران شد

تهران (پانا) - سفیر چین از ورود ‏تیم متخصصان پزشکی چین با محموله جدید کمک‌های این کشور به ایران خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
سفیر چین:  ‏تیم پزشکان متخصص چینی وارد تهران شد

به گزارش ایرنا، «چانگ هوا» ساعتی پیش در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «تیم متخصصان پزشکی چین با محموله جدید اهدای چین وارد تهران شد.»
سفیر چین در تهران دیروز جمعه نیز از ورود اولین محموله کمک‌های چین به ایران خبر داده و در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود: سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که اولین محموله چین وارد ایران شد و کمک‌های بیشتر ارسال خواهند شد. قوی باش ایران.
هفته گذشته هم سفارت چین در تهران از تحویل پنج هزار کیت تشخیص ویروس جدید کرونا و ۲۵۰ هزار ماسک به ایران خبر داد.
«وانگ یی» وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین بعد از ظهر جمعه تلفنی با «محمدجواد ظریف» گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه چین با تشکر از ظریف به عنوان اولین مقام خارجی که پس از شیوع کرونا در چین با دولت و ملت آن کشور ابراز همدردی کرد، از شیوع این بیماری در ایران ابراز تاسف و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.
وی همچنین آمادگی چین را برای ارسال کمک‌های تخصصی بیشتر و نیز در اختیار قرار دادن تمام یافته‌ها و روش‌های مبارزه با کرونا و همکاری علمی‌ با ایران اعلام کرد.
وزیر امور خارجه نیز با قدردانی از کمک‌های فنی و تخصصی چین، همه‌گیری کرونا را یک مساله جهانی خواند و راه حل آن را همکاری و همدلی همه کشورها به دور از سیاسی کردن آن دانست و از همکاری محققان و پژوهشگران دو کشور برای تحقیقات علمی مشترک برای ریشه‌کنی این بیماری استقبال کرد.
از شیوع ویروس کرونا در چین، ضمن همدردی با مردم و دولت این کشور، تجهیزات پزشکی از جمله سه میلیون ماسک و چندین محموله کمک های بشردوستانه به چین ارسال کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار