بسته شدن مرزها به خاطر کرونا سارق را به دام انداخت

تهران (پانا) - تحصیلدار یک شرکت معروف تولید چرم که با سرقت 900 میلیون تومان پول قصد خروج از مرز کشور را داشت به‌دلیل بسته بودن مرزها مجبور شد به‌خانه برگردد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بسته شدن مرزها به خاطر کرونا سارق را به دام انداخت

به‌گزارش ایران، چند روز قبل مردی با مراجعه به کلانتری 169 مشیریه از ناپدید شدن پسرش خبر داد و گفت: پسرم 23 ساله است و با موتور کارهای مربوط به یک شرکت معروف تولید چرم را انجام می‌دهد. اما از صبح دیروز که به محل کارش رفت دیگر خبری از او ندارم.
سرهنگ سید امین موسوی‌پور، رئیس کلانتری در تشریح این خبر گفت: پس از این شکایت بلافاصله مشخصات و عکس پسر جوان دریافت و برای یافتن ردی از وی به تمام گشت‌های پلیس اعلام شد.

در حالی‌که تلاش برای یافتن این پسر جوان ادامه داشت مدیر همان شرکت تولیدی چرم نیز با مراجعه به پلیس شکایتی را مطرح کرد و گفت: جوانی ۲۳ ساله که امور مربوط به شرکت را با موتورسیکلت انجام می‌داد از روز گذشته و در حالی‌که کیفی حاوی دلار به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال به‌همراه داشته، ناپدید شده و خبری از او نیست.

با توجه به اینکه این پسر جوان همان کسی بود که پدرش اعلام ناپدید شدن او را ثبت کرده بود این فرضیه مطرح شد که یا وی خودش عامل سرقت دلارها است یا اینکه از سوی افرادی برای سرقت دلارها ربوده شده است. بنابراین تیمی ویژه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد تا اینکه چند روز بعد پسر جوان با ظاهری خونین و به‌همراه پدرش به کلانتری رفت و ادعا کرد که دو جوان با حمله به او و موتورسیکلتش دلارها را ربوده‌اند.

با توجه به تناقض گویی‌های این پسر و از آنجا که آثار زخم روی بدنش سطحی و شبیه خودزنی بود بلافاصله او را به پزشکی قانونی فرستادند و مشخص شد که خودش این کار را کرده است. بنابراین وی مجبور به اعتراف شد و ضمن اقرار به ماجرای سرقت گفت: وقتی مدیر شرکت دلارها را به من داد تا به‌جایی برسانم با اطلاع از مبلغ آن وسوسه شدم و تصمیم به سرقت گرفتم. به همین خاطر بلافاصله به یکی از شهرهای شمال غربی کشور رفتم تا از ایران خارج شوم اما وقتی به مرز رسیدم متوجه شدم به‌خاطر شیوع بیماری کرونا ویروس در ایران مرزها را بسته‌اند و امکان خروج از کشور نیست به ناچار به تهران بازگشتم اما چون می‌دانستم پلیس دنبال من است با طرح این سناریو سعی داشتم خودم را بی‌گناه نشان دهم و پول‌ها را تصاحب کنم.
موسوی‌پور در پایان گفت: متهم اقرار کرد که کیف دلارها را زیر خودروی کامیونت پدرش جاساز کرده که بلافاصله کیف کشف و به شاکی تحویل داده شد و متهم نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار