دلفان ؛ چشم انتظار حمایت ویژه

زیرساخت‌ها و اثاثیه مردم در سیل از بین رفتند

خرم‎آباد(پانا) - سیل ششم اسفندماه سال‌جاری معابر شهر نورآباد را به رودخانه‎های خروشان تبدیل کرد و خسارات سنگینی را به زیرساخت های شهری و اموال شهروندان وارد کرد که جبران آن نیازمند حمایت ویژه دولت، نهادهای حمایتی و خیرین است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دلفان ؛ چشم انتظار حمایت ویژه

با آغاز بارش‌ها در ظهر روز دوشنبه و تداوم آن در روزهای سه شنبه و طغیان رودخانه‌های بادآور و گچینه و کانال های دره مشتری و فرهنگیان سیلاب در نیمی از شهر نورآباد جاری شد که محله های کشتارگاه، پشت کلانتری ۱۱، بلوار بسیج، منطقه شهرداری و فاز اول فرهنگیان بیش از مناطق ذیگر گرفتار شدند.
بیشتر ساکنان مناطق کشتارگاه، شهرداری و کلانتری ۱۱ در شهر نورآباد را اقشار ضعیف جامعه تشکیل می دهند که ۲ سیلاب اخیر خسارات سنگینی را به لوازم خانگی و اثاثیه آنان وارد کرد و آنان نگران زندگی خود هستند.

سیل تمام زندگی ام را نابود کرده است
یک بانوی سالخورده می‌گوید: سیل تمام زندگی ام را نابود کرده است. سرپرستی ندارم و نمی‌دانم چگونه دسترنج زندگی ام را جبران کنم.
مرادی از ساکنان محله شهرداری با انتقاد از این وضعیت می گوید: تا کی باید مردم این محله سختی و رنج بکشند؟ گناه ما چیست، چرا دیواره ساحلی در کنار رودخانه بادآور ایجاد نمی‌شود.
یک پیرمرد ۷۰ ساله می‌گوید: سرپرستی چهار خانواده را بر عهده دارم و تمام محصول کشاورزی ام که در انبار زیرزمینی بود نابود شده است.
بهرامی، از ساکنان محله کشتارگاه با تشکر از نیروهای امدادی و بسبج مردمی بیان کرد: از این عزیزان تشکر می‌کنم که در بیرون کردن گل و لای و امدادرسانی ما را کمک کردند اما زندگی و اثاثیه ام نابود شدند.
یک خانم از محله کشتارگاه می گوید: فرش، تلویزیون، یخچال و تمام زندگی ام از بین رفت. من که سرپرست دو یتیم هستم چگونه می خواهم جبران کنم.
به هر روی، سیلاب ششم اسفندماه بسیاری از خانوارهای محروم و نیازمند را بیش از گذشته به خاک سیاه نشانده است، آنان چشم انتظار حمایت مسئولان هستند تا حداقل بخشی از خسارات جبران شود.

رییس جمعیت هلال احمر دلفان گفت: خسارات سیل در محله های شهرداری، کشتارگاه و پشت کلانتری ۱۱ بیش از سایر محله ها بوده است.
سید عابدین الماسی تاکید کرد: کار برآورد و بازرسی از واحدهای مسکونی و تجاری خسارت دیده در شهر نورآباد آغاز شده همچنین توزیع اقلام خوراکی برای یک هزار خانواده شناسایی شده در حال انجام است.
شهردار نورآباد با تائید نبود دیواره ساحلی در رودخانه بادآور عنوان کرد: با وجود ایجاد خاک ریز؛ سیل وارد محله شهرداری شد.
علی نجات نورعلی بیان کرد: ساخت دیواره ساحلی از ضروریات است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز آن توسط ستاد بحران تخصیص یابد تا مشکلات ناشی از سیل محله شهرداری کاهش یابد.

سیل اخیر ۱۱ میلیارد ریال به تاسیسات خسارت زد

رییس اداره توزیع برق دلفان نیز گفت: سیل اخیر ۱۱ میلیارد ریال به تاسیسات و شبکه های توزیع برق این شهرستان خسارت زد.

فخرالدین حسن‌پور افزود: با تخریب شبکه های توزیع برق ۱۰ روستا در مناطق میربگ و کاکاوند و اولادقباد قطع شد که با تلاش ماموران برق دلفان پس از فروکش کردن سیلاب شبکه های تخریب شده بازسازی و ترمیم شدند.
او همچنین بیان کرد: ماموران اداره برق دلفان شبانه روز تلاش کردند تا از قطعی برق جلوگیری کنند.
حسن پور بیان کرد: با وجود اینکه در سطح شهرستان بیش از ۱۷۰ میلیمتر بارش باران داشتیم و روان آب ها وارد خیابان های شهر نورآباد شد ولی خوشبختانه برق شهر نورآباد برای لحظه ای قطع نشد.

رییس شورای اسلامی شهر نورآباد نیز گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بر اثر سیل روزهای اخیر ۱۵ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی و زیرساختی این شهر خسارت وارد شده است. اقدامات کارشناسی برای مقدار واقعی خسارت در روزهای آینده انجام خواهد شد.
سید حرمت مشعشعی افزود: عمده خسارات وارده به پل های ارتباطی،معابر عمومی و فضای سبز است.

رییس شورای اسلامی شهر نورآباد با بیان اینکه شهرداری نورآباد، یک شهرداری کم درآمد است عنوان کرد: دو سیل مخرب در یک سال برای شهرداری نورآباد سنگین و غیرقابل جبران است؛ بنابراین دولت بایستی بخشی از خسارات وارده را جبران کند.

سیل ۱۲ فروردین و ششم اسفندماه سال جاری خسارات سنگینی را به بخش های کشاورزی، زیرساخت های شهری و روستایی وارد کرده است.

میانگین این بارندگی ها در لرستان به ۱۰۴ میلیمتر رسید که در این مدت نورآباد با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.

این بارندگی ها در خرم آباد ۸۹ میلیمتر، بروجرد۱۱۷.۳، الیگودرز ۸۳.۱، کوهدشت ۹۴.۹، دورود ۱۲۸.۸، الشتر۱۲۲، ازنا ۸۹.۸، رومشکان ۹۹.۳ و سراب دوره ۱۰۵.۱ میلیمتر به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار