معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا باید همه مردم با مفهوم آن آشنا شوند

بوشهر(پانا)_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در گرو رعایت اصول بهداشتی توسط تک‌تک افراد جامعه است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا باید همه مردم با مفهوم آن آشنا شوند

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر بیان داشت: استان بوشهر به دلیل شرایط خاصی که دارد خیلی زودتر کار کنترل ویروس کرونا را آغاز کرده بود.

خواجه ئیان گفت : با توجه به اینکه ویروس کرونا قابلیت سرایت بالایی دارد و به نحوی واگیردار است بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال این است که هرکسی در خود احساس بیماری کند باید به پزشک مراجعه کند و و از تماس با سایرین و حضور در اجتماعات و محل کار پرهیز کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد : با توجه به اینکه بیماری کرونا درمان ندارد، تمام تلاش مجموعه بهداشت و درمان استان قطع زنجیره انتقال و بیماری از طریق بالا بردن سطح اطلاعات، هوشیاری مردم و رعایت بهداشت فردی است.
دکتر خواجه‌ئیان ضمن تقدیر از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در خصوص پیشگیری از این ویروس افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز یک سری محتوای آموزشی تولید و یا در حال تولید است که بتوانیم سطح آگاهی جامعه را نسبت به این بیماری ارتقا دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: اهمیت شست‌وشو و ضدعفونی کردن دست‌ها با آب و صابون حتی از زدن ماسک خیلی بیشتر است، بر همین اساس استفاده همه آحاد جامعه از ماسک توصیه نمی‌شود و ضرورتی هم ندارد.
وی یادآور شد: باید این افراد فاصله یک تا ۱٫۵ متری را با بقیه افرادی که با آن‌ها در تماس هستند رعایت کنند و سعی کنند تماس‌ها و حضور خود را در اجتماع کمتر کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت : در زمان حاضر ۱۲ پست مراقبت مرزی برای کنترل مبادی ورودی خارجی این استان مستقرشده و کار کنترل انجام می‌شود و تمام شناورهایی که در اسکله‌های استان بوشهر پهلو می‌گیرند خدمه‌های آن مورد آزمایش قرار می‌گیرند و با کارهای انجام‌شده تاکنون هیچ موردی از بیماری از این راه وارد استان و کشور نشده است.
وی با بیان اینکه دو پایگاه مراقبت مرز هوایی در فرودگاه‌های بوشهر و عسلویه ایجادشده و تمام مسافران مورد آزمایش قرار می‌گیرند افزود: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا باید همه مردم با مفهوم آن آشنا شوند .
دکتر خواجه‌ئیان اضافه کرد: با بررسی‌هایی که روی موارد مشکوک بیماری انجام‌شده هیچ مورد مثبتی تا این لحظه در استان بوشهر گزارش نشده اما با توجه به اینکه کشور در شرایط اپیدمی قرار دارد هرلحظه ممکن است این بیماری درجایی از کشور دیده شود و استان بوشهر نیز مستثنی نیست.
وی تصریح کرد: ویروس کرونا تاکنون هیچ واکسن و دارویی ندارد و مهم‌ترین اقدام در برابر این ویروس، پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار