برنامه‌های تجمعی هفته تربیت اسلامی در یزد لغو شد

یزد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به هفته تربیت اسلامی و روز امورتربیتی گفت: تمام برنامه‌های تجمعی این هفته که از قبل پیش بینی شده بود به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان لغو شد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های تجمعی هفته تربیت اسلامی در یزد لغو شد

حسینعلی ملانوری شمس روز چهارشنبه به مناسبت هفته یاد شده در جمع خبرنگاران افزود: برای این هفته همایش های مختلف ، معرفی فعالیت‌های پرورشی ، اردوها و برگزاری محافل با انس با قرآن برنامه ریزی شده بود که لغو شده است.

وی اظهار داشت: در این هفته فقط برنامه غبارروبی گلزار شهدا و سومین شهید محراب و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد انجام و همچنین در صورت بازگشایی مدارس جشن سپاس هم برگزار می شود.

وی با اشاره به تاسیس نهاد امور تربیتی در سال ۱۳۵۹خاطر نشان کرد: این تاسیس اقدامی ارزشمند از سوی شهیدان رجایی و باهنراست که باید فرهنگ ایثار و شهادت و اهداف این شهدا در جامعه و بین فرهنگیان و مربیان گسترش یابد ترویج شیوه های نوین مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی درمدارس، معرفی جایگاه و خدمات امور تربیتی درجامعه از برنامه ها واهدافی است که دراین هفته دنبال می شود.

ملانوری افزود: ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی وسیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری از ساحت های شش گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است در تمام این ساحت ها که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده ، نهاد امور تربیتی در تمام این ساحت ها دخیل است.

وی ادامه داد: رویکرد ما در حوزه فعالیت‌های تربیتی دانش آموز محوری، دانش آموزی یاوری و مدرسه محوری است و این سه محور در اولویت برنامههای این معاونت قرار دارد.

فعالیت یکهزار و ۲۰۰ مربی پرورشی

ملانوری با بیان اینکه در حال حاضر یکهزار و ۲۰۰ نفر مربی پرورشی به امر تعلیم تربیت مشغول هستند خاطر نشان کرد: از این تعداد ۵۶۶ زن و مابقی مرد هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد تعداد مدارس قرآنی استان را ۲۷ باب بیان کرد و گفت: از این تعداد هشت باب در مرکز استان و مابقی در شهرستان است.

وجود یک میلیون و ۱۳۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه های مدارس

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کتابخانه مدارس افزود:هم اکنون ۲۶۱ مدارس دخترانه دوره متوسطه اول و دوم استان دارای کتابخانه مستقل و ۲۲ باب مشترک هستند و همچنین ۴۱ مدرسه هم فاقد کتابخانه می باشند.

ملانوری خاطر نشان کرد: همجنین مدارس پسرانه دوره یاد شده دارای ۲۳۸ کتابخانه مستقل، ۲۴ کتابخانه مشترک و ۶۸ مدرسه هم فاقد کتابخانه هستند و مجموعا ۱۵ هزار و ۴۱۲ متر مربع از مساحت آموزشی مدارس استان ، کتابخانه ها می باشند.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۱۶۶۵ دانش آموز بعنوان مسوول کتابخانه یا کتاب یار در کتابخانه های یاد شده فعالیت می کنند گفت: در کتابخانه های یاد شده یک میلیون و ۱۳۲ هزار جلد کتاب نگهداری می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد به کتابخانه های کلاسی دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: در دوره دختران و پسران به ترتیب یکهزار و ۲۲ و ۹۸۰ کتابخانه کلاسی وجود دارد .

وی تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های یاد شده را ۴۴۸ هزار و ۹۸۳ جلد اعلام و اضافه کرد: همچنین سه هزار و ۲۴۲ کلاس در مقطع یاد شده فاقد کتابخانه هستند که در این زمینه نیاز به حمایت بخش خصوصی و خیرین هستیم.

رییس اداره امور فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست به فعالیت‌های این نهاد اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان در ۷۲ رشته ، برگزاری جشنواره کالای ایرانی، اعزام زیارت اولی به مشهد مقدس و برگزاری همایش مختلف از جمله فعالیت های این نهاد است.

محمد حسین انتطاری افزود: در استان یزد هشت اردوگاه دانش آموزی وجود دارد که از این تعداد ۲ مورد در استان و مابقی در شهرستانهای میبد، اردکان، بافق ، بهاباد و یزد هستند.

رییس امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم دراین نشست گفت: ۲۸ دارالقران و ۲۷ مدرسه خاص قرآنی در استان یزد فعالیت می کنند.

سعید زارعشاهی برگزاری جشنواره الگوی برتر ندریس و جشنواره برتر تربیتی و ساماندهی نیروی انسانی از جمله فعالیت‌های این نهاد است.

رییس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم گفت: مرحله استانی جشنواره قرآن وعترت دانش آموزان قرار بود در اسفندماه برگزار شد که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس در سال ۹۹ برگزار می شود.

سعید غفاریان برگزاری ۲۵۰ محفل انس با قرآن در مدارس ، برپایی دعای ندبه و همایش مختلف از دیگر فعالیتهای این اداره کل بیان کرد.

رییس اداره مشاوره امور تربیتی و تحصیلی و سرپرست اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم گفت: ۱۶۰ مشاوره در دوره متوسطه مدارس استان مشاوره تربیتی و تحصیلی دانش آموزان استان را برعهده دارند.

علی محمد شایق خاطر نشان کرد: همچنین ۶۸۳ رابط مشاور هم در مدارس ابتدایی فعالیت می کنند.

ضدعفونی دست های خبرنگاران

نکته قالب توجه و جذاب این نشست خبری این بود که قبل از ورود خبرنگاران به نشست ژل ضد عفونی کننده دست صورت گرفت تا از ویروس کرونا که این روزها نقل هر مجلس شده است پیشگیری شود.

این حرکت از سوی خبرنگاران شرکت کننده در جلسه جالب و جذاب بود و از مسوولان مربوطه تقدیر کردند.

شاید خبرنگاران قبل از برگزاری نشست یا در مورد شرکت در نشست های مختلف خبری با بیم یا ترس از ویروس یاد شده روبرو بودند اما این اقدام به آن به جنگ کرونا رفتند.

این اقدام آموزش و پرورش قابل تقدیر است و از مسوولانی در این زمینه برنامه ریزی کرده بودند جای تشکر ویژه است که امیدواریم سایر دستگاههای استان هم این حرکت شایسته را در نشست های خود در اولویت قرار دهند.

هم اکنون افزون بر ۲۶۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار