تست ۴ بیمار مشکوک به کرونا در اردبیل منفی شد

ضدعفونی تمامی اماکن عمومی و ارگان‌های دولتی ‌

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ضدعفونی کردن تمامی اماکن عمومی و ارگان‌های دولتی همچون مدارس و بانک‌ها در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل باید در دستور کار باشد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تست ۴ بیمار مشکوک به کرونا در اردبیل منفی شد

قدرت اخوان اکبری در گفت‌وگو با تسنیم در اردبیل اظهار داشت: نتایج آزمایشات مربوط به یکی از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل مثبت اعلام شد.

وی افزود: تاکنون 11 نفر بستری مشکوک به ابتلا بیماری ویروس کرونا در استان اردبیل اطلاع رسانی شده بود که تا به این لحظه جواب آزمایشات مربوط به 4 نفر از آنان منفی بوده است.

‌اکبری ‌اظهار داشت: در سطح جامعه پیشگیری و مقابله با شیوع و گسترش بیماری‌های ناشی از ویروس کرونا یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین راه‌های مقابله با این ویروس به شمار می‌رود.

وی از توزیع و نصب بروشورهای آموزشی در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: تاکنون با توزیع بروشورهای مختلف آموزشی، ایجاد ایستگاه‌های آموزش همگانی در سطح جامعه و تابلوهای اطلاع رسانی در سطح شهر راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا به عموم جامعه آموزش داده شده است.

‌اکبری با بیان اینکه ضدعفونی تمامی اماکن عمومی و ارگان‌های دولتی استان اردبیل باید در دستور کار باشد تصریح کرد: ضدعفونی کردن تمامی اماکن عمومی و ارگان‌های دولتی همچون مدارس و بانک‌ها در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل باید در دستور کار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: ایجاد اجباری ایستگاه های ضدعفونی دست در ورودی اماکن عمومی، مدارس، مراکز پذیرایی و اقامتی، مجالس و ادارات دولتی، ممنوعیت دست دادن، روبوسی و استفاده از وسایل فردی به صورت مشترک و تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شستشوی منظم دست ها با آب و صابون از مهمترین نکات پیشگیری است.

وی اظهار کرد: محدودسازی و یا حذف خودکار و یا سایر ملزومات اداری مشترک و یا پرداخت اسکناس و ضدعفونی کردن منظم میز کار، پیشخوان و مناطق عمومی مشترک از دیگر موارد بهداشتی است.

هیچ تیمی برای تست کرونا به درب منازل در استان اردبیل اعزام نمی‌شود

اخوان اکبری اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون برنامه‌ای برای اعزام تیمی برای تست کرونا به درب منازل در استان اردبیل وجود ندارد مردم مراقب کلاهبرداران باشند.

وی افزود: به هیچ عنوان تا زمانی که از طریق رسانه‌های رسمی و معتبر اعلام نشده است حضور افراد در درب منازل برای تحویل بسته‌های بهداشتی را باور نکنید.

اخوان اکبری تصریح کرد: مراقب افرادی باشید که به بهانه تحویل اقلام بهداشتی یا تست کرونا به درب منزلتان مراجعه میکنند که شاید مورد اخاذی و یا سرقت قرار بگیرید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: عوامل بهداشت برای مراجعه به درب منزل کارت شناسایی معتبر دارند و شماره تماس مرکز بهداشت محل سکونتتان را داشته باشید و برای اطمینان از اینکه افراد مراجعه کننده از نیروهای بهداشتی‌اند حتما استعلام بگیرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار