اجاقی: امورتربیتی، معبری برای فیض و رستگاری دانش آموزان است

تهران (پانا) - مریم اجاقی، مدیر آموزش و پرورش منطقه14، ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، امورتربیتی را معبری برای فیض و رستگاری دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اجاقی: امورتربیتی، معبری برای فیض و رستگاری دانش آموزان است

مریم اجاقی مدیر آموزش و پرورش منطقه 14 ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، گفت: نفس انسان در آغاز آفرینش سالم و بی آلایش است و تحت هر نوع تعلیم و تربیتی که قرار بگیرد به همان سرشت در می آید. چنانچه بر اساس فطرت پاک و استعدادهای درونی انسان باشد، او انسانی وارسته و با اخلاق دینی پرورش می یابد و اگر تربیت شخص بر معیارهای غیرالهی مبتنی باشد، وی به فردی فاسد و بی ایمان تبدیل می شود.

وی افزود: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد. مهم­ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترین واسطه انتقال است.

وی در ادامه گفت: در این میان نهاد امور تربیتی الگوی مجسمی است که با رفتار خویش می تواند مهربانی، رفاقت، ایثار وبسیاری از این مفاهیم را معنا ببخشد و با هنرمندی به نوجوانان انتقال دهد وبه شایستگی معبر فیض ورستگاری را برای دیگران بگشاید.

اجاقی ادامه داد: امیدوارم با بهره گیری از دستگاه انسان ساز تعلیم و تربیت، زمینه لازم برای جهش های بزرگ در امور تربیتی فراهم و شاهد تعلیم وتربیت تمام ساحتی با رویکرد کیفیت و عدالت باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار