برگزاری جلسه آشنایی با نهال گواهی شده در شهرقدس

شهرقدس (پانا) - جلسه آشنایی با نهال گواهی‌شده، دارای شناسه و‌ گواهی بهداشت با حضور رئیس جهاد کشاورزی شهرقدس برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه آشنایی با نهال گواهی شده در شهرقدس

جلسه آشنایی با نهال گواهی‌شده و دارای شناسه و‌ گواهی بهداشت با هدف آشنایی با نهال های شناسه‌دار و استاندارد و تأکید بر نقش اساسی نهال های شناسه‌دار در تضمین سرمایه‌گذاری در بخش باغداری با حضور سلگی ، رئیس جهاد کشاورزی شهرقدس انجام شد .

در این جلسه سلگی ، رئیس جهاد کشاورزی شهرقدس ،پیرامون جلسه آشنایی با نهال گواهی‌شده و دارای شناسه و‌ گواهی بهداشت طی سخنانی تصریح کرد : کلاس آشنایی با نهال گواهی‌شده و دارای شناسه و‌ گواهی بهداشت ، امکان حمایت از حقوق مادی و معنوی تولیدکننده و مصرف‌کننده نهال بر اساس مدارک و مستندات را ممکن می‌کند .

او در ادامه اظهار کرد : بر تمامی مراحل تولید نهال های شناسه‌دار نظارت و کنترل مستمر می‌شود و این نظارت‌ها که جهت صدور و نصب شناسه نهال گواهی شده صورت می‌پذیرد ،موجب افزایش اطمینان در ارائه نهال استاندارد به مصرف‌کننده می‌شود .

سلگی اذعان کرد : نهال گواهی‌شده و مرغوب نهالی است که از نظر نوع رقم پایه و پیوندک کاملا مشخص و عاری از هرگونه آفت ، بیماری و علف های هرز انگلی و نیز دارای گواهی سلامت ، بهداشت و کنترل کیفیت باشد و همچنین مشخصات ظاهری مناسب و استانداردی داشته باشد .

رئیس جهاد کشاورزی شهرقدس خاطر نشان کرد : نهال های شناسه‌دار نقش مهمی در افزایش کمی و کیفی باغبانی و نیز افزایش درآمد باغدار که نقش اساسی در تضمین سرمایه‌گذاری در بخش باغداری دارد ، ایفا می‌کند .

خبرنگار : آرین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار