امام جمعه زاهدان: مهمترین کار دستگاه آموزش و پرورش، به روزرسانی مربیان امور تربیتی است

زاهدان (پانا) – امام جمعه زاهدان گفت: تربیت تحقق نمی یابد مگر اینکه مربیان در همه ابعاد تربیتی کامل باشند لذا مهمترین محور دستگاه آموزش و پرورش به روزرسانی مربیان امور تربیتی است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه زاهدان: مهمترین کار دستگاه آموزش و پرورش، به روزرسانی مربیان امور تربیتی است

مصطفی محامی صبح امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان و کارکنان حوزه پرورشی آن اداره کل که در محل دفتر امام جمعه زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: 8 اسفند یادآور شهیدان باهنر و رجایی است که نهاد مهم تربیتی را پایه گذاری کرده اند.

او ادامه داد: دانش‌آموزانی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند در واقع گنج های بسیار بزرگ و معدنی گران بها هستند که باید برای استحصال آن تلاش ویژه صورت پذیرد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در مجموعه آموزش و پرورش عرصه‌های مختلف کار و جهاد قرار دارد گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش دریایی از کار آموزشی و تربیتی است که تلاش و کوشش بسیار زیادی را می طلبد.

او افزود: در بحث تربیت جامعه، توازن بسیار مهم است و نباید فرزندانمان تک بعدی رشد کنند لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا آموزشهای ما در ابعاد مختلف باشد زیرا تربیت جامعه به همراه توازن آن با دیگر آموزش ها و مهارت ها، سودمند است.

حجت الاسلام محامی بیان کرد: تربیت عرصه های مختلفی دارد که در این میان تربیت عقلانی می‌تواند بسیاری از مشکلات از قبیل عصبانیت، شایعات، خرافات و.. را در جامعه بزداید.

او ادامه داد: باید تربیت معنوی و عبادی (تربیت انگیزش الهی) در دانش آموزان ما تقویت شود و آنان ارتباط خود با خدای خود را بیش از پیش کنند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه تربیت اخلاقی پس از تربیت عقلانی و معنوی از جایگاه مهمی برخوردار است، عنوان کرد: تربیت تحقق نمی یابد مگر اینکه مربیان ما در همه ابعاد تربیتی کامل باشند از این رو مربیان ما باید آموزش های اعتقادی اخلاقی و معنوی خود را بیفزایند.

او افزود: مهمترین محور دستگاه آموزش و پرورش به روزرسانی مربیان امور تربیتی است.

حجت الاسلام محامی در پایان با بیان اینکه تربیت اساس جامعه است، گفت: باید تمام دستگاه ها تلاش خود را برای کمک به آموزش و پرورش گسیل نمایند تا خدمات کمی و کیفی در آن افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار