20درصد نیروی برق مصرفی ادارات باید از طریق انرژی خورشیدی تامین شود

اردبیل (پانا) - بر اساس دستورالعمل وزارتی جهت ترویج انرژی خورشیدی باید 20درصد از نیروی برق مصرفی ادارات و دستگاه های دولتی این استان از طریق انرژی خورشیدی تامین شود.

کد مطلب: ۱۰۲۶۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
20درصد نیروی برق مصرفی ادارات باید از طریق انرژی خورشیدی تامین شود

حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل گفت: در جلسه بررسی مسائل و مشکلات برق رسانی شهرستان نیر با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی بیش از سه هزار میلیارد ریال به این شرکت بدهکار هستند، استفاده از انرژِی خورشیدی را بسیار با صرفه تر بیان کرد.
او گفت: در راستای تولید برق از انرژی خورشیدی تاکنون چند نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در استان راه اندازی شده و حدود پنج مگاوات از این طریق در استان برق تولید می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: در راستای ترغیب مردم و سرمایه گذاران شرکت تولید برق استان حمایت خوبی از سرمایه گذاران این بخش انجام می دهد و برق تولید شده را بصورت تضمینی با قیمت 10 هزار و 400 ریال به ازای هر کیلو ولت ساعت خریداری می کند.
قدیمی افزود: این شرکت برق مصرفی خانگی، تجاری و صنعتی را با قیمتی در حدود 800 ریال عرضه می‌کند که خیلی پایین تر از قیمت تمام شده برای دولت است.
او در ادامه به اجرای کابل کشی سیستم برق رسانی شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: تاکنون 100 کیلومتر از مسیرهای برق رسانی شهرستان نیر کابل خودنگهدار کشیده شده که در استان در نظر داریم تا دوسال آینده 2 هزار کیلومتر را کابل خودنگهدار وصل کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: طی یک‌سال گذشته در شهرستان نیر بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان پروژه برق رسانی انجام شده است.
دراین جلسه ابراهیم امامی فرماندار شهرستان نیر هم با اشاره به احداث کارخانه های تولیدی در شهرکت صنعتی و تخصصی آب نیر به اهمیت برق رسانی به این دو شهرک در راستای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال تاکید کرد.
فرماندار شهرستان نیر گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان و تقاضا برای برق، ظرفیت موجود جوابگو نیست و توجه بیشتر مسئولان استان را می طلبد.
امامی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذار منوط به آماده بودن زیرساختهاست گفت: با حمایت استاندار اردبیل، زیرساخت های شهرک صنعتی نیر به ویژه در حوزه ارتقاء ظرفیت برق رسانی توسعه می یابد.
امامی یادآوری کرد: کارهای زیربنایی خوبی در حال پیگیری است که به ثمر نشستن آنها مسیر توسعه صنعتی این منطقه را هموار می کند و به روند پیشرفت اقتصادی منطقه شتاب می بخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار