از سوی دفتر دو تن از مراجع تقلید؛

اعلام جایز نبودن سفر به قم از سوی مراجع تقلید تکذیب شد

تهران (پانا) - دفاتر آیات ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در قم، انتشار مطالبی منتسب به آنان به عنوان استفتا و پاسخ آن مبنی بر جایز نبودن سفر به قم با هدف کنترل شیوع بیماری کرونا را قویا تکذیب کردند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جایز نبودن سفر به قم از سوی مراجع تقلید تکذیب شد

در پی انتشار مطالبی در برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی تحت عنوان استفتا از دو تن از مراجع تقلید در پاسخ به استفتایی در عدم جواز سفر به شهر قم حتی به نیت ادای نذر برای کنترل بیماری کرونا، خبرنگار ایرنا در خصوص صحت و سقم آن از دفاتر این دو مرجع کسب اطلاع کرد که تاکید شد این انتساب بی پایه و اساس بوده و تکذیب می شود.

دفتر آیت الله نوری همدانی با رد چنین استفتایی بیان کرد که وی تاکنون در نفی یا اثبات این مساله اظهارنظری نداشته است.

همچنین دفتر آیت الله مکارم شیرازی نیز ضمن تکذیب انتساب چنین مطلبی به دفتر این مرجع تقلید تاکید کرد که از اساس چنین استفتایی انجام نگرفته است.

گفتنی است از عصر امروز مطلبی با مضمون عدم جواز سفر به قم به دلیل شیوع بیماری کرونا منتشر شده که در آن ذکر شده آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به استفتایی مبنی بر حکم سفر به قم به قصد زیارت و ادای نذر پاسخ داده است که "در صورتی که احتمال خطر و ضرر عقلایی می دهید در وقت دیگر نذر انجام شود".

همچنین این سایت ها مدعی شدند که آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ به همین پرسش گفته است: "چنانچه با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی خطر قابل توجهی متوجه شما نباشد انجام این سفر مانعی ندارد، در غیر این صورت تکلیفی نسبت به عمل به نذر در شرایط حاضر ندارید و لازم است بعد از رفع خطر به تکلیف خود عمل نمایید.

در پی شیوع نسبی بیماری کرونا در قم تاکنون تاکنون ۱۶ نفر جان باخته اند و ۳۲۰ مشکوک به کرونا نیز بستری و تحت نظر هستند که ۴۰ نفرشان بد حال هستند که البته بر اساس آمارهای موجود، اغلب آنها را بیماران آنفولانزا تشکیل می دهند اما برای اطمینان از عدم ابتلای به کرونا، تحت آزمایش و بررسی های ویژه قرار دارند.

به‌منظور مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در قم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم نیز از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل‌ شده‌ و محدودیت هایی در برنامه های جمعی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران اعمال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار