تصویب دوفوریت الزام شهرداری تهران به انجام اقدامات برای پیشگیری ازکرونا

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران با دو فوریت، شهرداری تهران را ملزم به انجام اقدامات لازم و فوری برای افزایش تاب‌آوری شهر تهران و پیشگیری از آلودگی ناشی از «کرونا ویروس» کردند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تصویب دوفوریت الزام شهرداری تهران به انجام اقدامات برای پیشگیری ازکرونا

در جلسه امروز شورای شهر تهران، دو فوریتی از سوی ۱۲ عضو شورای شهر تهران مبنی بر «اقدامات شهرداری در جهت افزایش تاب‌آوری شهر تهران برای پیشگیری از آلودگی‌های ناشی از کرونا ویروس» مطرح شد.

ناهید خداکرمی دلایل فوریت این طرح را لزوم افزایش ایمنی و امنیت شهروندان در مواجهه با شیوع آلودگی‌های ویروسی عنوان کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مواجهه با کرونا ویروس و رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از شیوع آلودگی‌های ویروسی، از دیگر دلایل طرح این دو فوریت است. لزوم نقش‌آفرینی مدیریت شهری در ارتقای تاب‌آوری شهر برای پیشگیری از شیوع آلودگی‌های ویروسی، ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شهرداری، لزوم توجه به سلامت عمومی شهروندان، لزوم بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها، امکانات و تجهیزات شهرداری به منظور پیشگیری از شیوع آلودگی‌های ویروسی و عمل به بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر پیشگیری از شیوع امراض ساریه به انسان، از دیگر دلایلی بود که برای بررسی فوریتی این طرح مطرح شد.

خداکرمی ابراز امیدواری کرد که با گرم شدن هوا، این ویروس اثرگذاری خود را از دست بدهد و در این زمان شهرداری با انجام وظایف مدیریتی خود در پیشگیری از شیوع آن خودداری کند.

حسن رسولی در مخالفت با این دو فوریت گفت: چهار درصد اعتبارات شهرداری در اختیار شهردار است تا در مواقع بحران، از آن استفاده کند بنابراین به مصلحت شهر و مدیریت یکپارچه این بحران نیست که این‌گونه به این موضوع ورود کنند. به طور طبیعی شهرداری در حال کمک به وزارت بهداشت است. با وجود آنکه نیت ما برای ورود به این موضوع خیر است، اما ممکن است شائبه و هراس در جامعه ایجاد کند.

حجت نظری در موافقت با این دو فوریت اظهار داشت: این دو فوریت می‌تواند باعث آرامش مردم شود و آنها بدانند تصمیم‌گیران مدیریت شهری در زمان بحران، در کنار آنها هستند.

آروین نیز در مخالفت با این دو فوریت گفت: مخالفت من از منظر وحدت فرمانداری است و نباید تصمیمات متضاد و متفاوت در این حوزه گرفته شود چرا که باید پروتکل‌های وزارت بهداشت در این رابطه اعمال شود. در حال حاضر شاهد خواهیم بود که شهرداری مجتمع‌های ورزشی خود را تعطیل کرده یا همایش‌های شهرداری لغو شده است؛ در چنین شرایطی باید وحدت رویه وجود داشته باشد.

شهربانو امانی در موافقت با این دو فوریت بیان کرد: ما در زمان حوادث آبان ماه نیز کمیته دلجویی را تشکیل داده‌ایم و عملکرد ما الگویی برای سایر شهرها است بنابراین پیشنهاد من این است که با این دو فوریت موافقت شود.

حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران نیز درخواست کرد که بررسی این طرح تا روز یکشنبه به تأخیر بیفتد و اگر شورا این دو فوریت را زودتر به شهرداری داده بود، با همفکری متنی کامل‌تر ارائه می‌شد.

امینی با اشاره به اینکه اگر دو فوریت این طرح رأی نیاورد، برای افکار عمومی دچار ابهام و سوال می‌شود، درخواست کرد که اعضا به این طرح رأی بدهند.

در نهایت از ۱۵ عضو حاضر، ۱۲ عضو به این طرح دو فوریتی رأی دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار