مطالب منطبق با واقعیات در ارتباط با بیماری کرونا به مردم گفته شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: مطالب منطبق با واقعیات در ارتباط با بیماری کرونا به مردم گفته شود.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مطالب منطبق با واقعیات در ارتباط با بیماری کرونا به مردم گفته شود

اکبر بهنام‌جو در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان اردبیل اظهار کرد: باید مطالب منطبق با واقعیات در ارتباط با بیماری کرونا به مردم گفته شود، گفتن حقایق مربوط به این بیماری می‌تواند مردم را با راه‌های درست مقابله با آن آشنا کند اما در عین حال نباید با بیان بعضی مطالب غیرواقعی بر میزان نگرانی و اضطراب کاذب در جامعه دامن زد.

او افزود: خوشبختانه اقدامات مطلوبی از زمان انتشار خبر شیوع این ویروس در نقاطی از ایران از جمله در استان اردبیل با همکاری ارگان‌ها و ادارات ذی‌ربط آغاز شده است و این استان در زمان حاضر در وضعیت نگران‌کننده نیست و با انتشار خبرهای نادرست، متناقض و اغلب هراس‌آور در بعضی از سایت‌ها و فضای مجازی باعث سردرگمی مردم و ایجاد فضای ملتهب در جامعه می‌شود که اثر مخرب آن شاید از خود این بیماری بدتر باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: تا آنجا که امکان دارد باید تجمعات مردم را در مکان‌های عمومی با مدیریت هنرمندانه و درست به حداقل رساند و تصمیم شورای تأمین استان درباره تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی برای این منظور یک کار ضروری و مفید است و در ادارات نیز باید مدیران به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا از تراکم و تجمع افراد در اتاق‌ها کاسته شود.

بهنام‌جو تصریح کرد: صدا و سیما با همکاری سایر رسانه‌های استان با استناد به منبع خبری دانشگاه علوم پزشکی استان اطلاعات مربوط به این ویروس و چگونگی انتشار و روش‌های پیشگیری را ارائه می‌دهد و امید می‌رود با همکاری مسئولان و مردم و رسانه‌ها عوارضی از محل این ویروس متوجه استان نشود.

در این جلسه مسوولان مرتبط در خصوص راهکارهای جلوگیری از شیوع این ویروس و پیشگیری از بروز این ویروس و بیماری در بین مردم برنامه ها و اقدامات خود را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار