کارگاه پیشگیری از بیماری های واگیردار و ویروس کرونا در آموزشگاه بنت الهدی دندی برگزار شد

زنجان (پانا) - با حضور کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان ماهنشان، مسئولین آموزش و پرورش و مدیران مدارس منطقه انگوران کارگاه پیشگیری از بیماری های واگیردار و ویروس کرونا در آموزشگاه بنت الهدی دندی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه پیشگیری از بیماری های واگیردار و ویروس کرونا در آموزشگاه بنت الهدی دندی برگزار شد

در ابتدای مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم اکبر محمدی رئیس آموزش و پرورش منطقه انگوران ضمن دعوت مدیران به آرامش و عدم توجه به اخبار و اطلاعات نادرست منتشر شده از کانال ها و شبکه های غیر رسمی، گفت: مدیران مدارس، باید به آموزش و انتقال این آموخته ها در خصوص روش های پیشگیری از کرونا ویروس، به دانش آموزان و اولیای آنان، در کنترل این بیماری نقش آفرینی نمایند. وی در خصوص اهمیت پیشگیری گفت: بیماری‌های واگیردار در طی قرن‌های گذشته همواره یکی از تهدیدکننده‌های اصلی سلامت انسان محسوب می‌شده‌اند. گاهی یکی ‌از این بیماری‌ها به سرعت در بین تعداد زیادی از افراد شیوع پیدا می‌کرد و باعث مرگ و میر بالای افراد می‌شد. امروزه با استفاده از واکسیناسیون، رعایت بهداشت فردی، بهسازی محیط، بهبود وضع تغذیه و... تعداد زیادی از بیماری‌های واگیر کنترل شده اند، اگرچه هنوز شاهد برخی از انواع این بیماری‌ها من جمله ویروسی بنام کرونا هستیم.

وی در ادامه در خصوص ضدعفونی کردن مدارس گفت: استفاده از صابون جامد در مدارس را ممنوع کردیم و به عنوان جایگزین صابون مایع پیش‌بینی کردیم که در مدارسی که لوله‌کشی برای استفاده صابون مایع دارند، از این طریق استفاده می‌شوند و در سایر مدارس هم ظروف قابل حمل تعبیه شده است.

در ادامه کارگاه اجاقلو کارشناس مبارزه با بیماری های واگیردار شبکه بهداشت شهرستان ماهنشان در خصوص نحوه انتقال ویروس کرونا گفت: کرونا از طریق قطرات تنفسی که در حین عطسه یا سرفه کردن با شدت از بدن فرد آلوده خارج می‌شوند، انتشار می‌یابد. این قطرات معمولا به اندازه کافی سنگین هستند تا بلافاصله روی زمین یا سطوح پیرامون بنشینند. اگر این قطرات از طریق دست‌های نشسته‌ای که با سطح آلوده تماس داشته‌اند به دهان، بینی یا چشم کسی که در آن نزدیکی است برسند، عفونت ایجاد می‌شود. بر همین اساس، سازمان بهداشت جهانی (WHO) افراد را به پرهیز از تماس نزدیک با هر کسی که تب، سرفه یا سایر علائم تنفسی دارد، توصیه می‌کند. این بدان معناست که باید دستکم یک متر از فرد بیماری که این علائم را دارد، فاصله گرفته و از دست دادن، در آغوش گرفتن و بوسیدن این افراد خودداری کنید.

در پایان رحیمی کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان ماهنشان در رابطه با ضدعفونی مدارس گفت: آسان ترین و در دسترس ترین ماده ضدعفونی کننده برای سطوح غیر فلزی، آب ژاول و یا همان وایتکس است که با نسبت یک به 99 می توان از آن برای ضد عفونی کردن استفاده نمود. وی افزود: مسئول نظافت باید یک شخص خاص و جدا و دارای: ماسک، دستکش ، عینک محافظ و لباس یکبار مصرف باشد.

شایان ذکر است، در این جلسه نکات ایمنی و بهداشتی از جمله توزیع بروشور و پوستر برای حاضرین و باز بودن پنجره ها جهت چرخش و تعویض هوای سالن، مورد توجه ویژه قرار گرفته بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار