ضدعفونی کردن مدارس یزد در تعطیلات این هفته

یزد(پانا)- ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ضدعفونی کردن مدارس یزد در تعطیلات این هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این جلسه بر ضرورت تشکیل این ستاد متناظر در نواحی، مناطق و شهرستان‌ها و همچنین تشکیل کمیته مدرسه‌ای تاکید کرد و گفت: ضروری است در یک کار تیمی و همسویی با مجموعه بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان مباحث و اقدامات مربوط به پیشگیری و کنترل کرونا ویروس صورت گیرد.
دانافر عنوان کرد: باید دوره‌های آموزشی و توانمندسازی با هدف انتقال مفاهیم اصول بهداشت فردی و توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی در قالب محتوا‌های آموزشی دیداری و شنیداری برای دانش آموزان و کارکنان در استان برگزار شود.
او اظهار کرد: در این فرآیند آموزشی باید بهداشت فردی و نحوه شستن دست، استفاده از دستمال و ماسک در مواقع عطسه و سرفه کردن و قرار نگرفتن در کنار فرد بیمار به عنوان مهمترین عامل پیشگیری کننده از سرایت این ویروس به دانش آموزان آموزش داده شود.
دانافر ادامه داد: استفاده از صابون مایع در مدارس و نظارت بر شستن دست‌ها در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی، استفاده از سطل زباله دردار مجهز به کیسه زباله و استفاده از مایع ضد عفونی کننده برای ضدعفونی کردن تجهیزات و فضا‌ها و وسایل عمومی به ویژه سرویس‌های بهداشتی ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح باید مورد تاکید قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین بر عدم حضور دانش آموزان و معلمان در زمان بیماری در مدارس و مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت: مدیران و معلمان باید هر روز وضعیت دانش آموزان را به لحاظ سلامتی کنترل کنند.
او لغو اردو‌های درون و برون استانی، همایش ها، مسابقات، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان، کنترل و محدود کردن بوفه‌های مدارس، نظارت مستمر بر سیستم گرمایشی آب در مدارس را از دیگر تصمیم‌های اتخاذ شده در این ستاد عنوان کرد.
دانافر بر استفاده از ظرفیت برنامه ویژه مدرسه (بوم) و سایر دروس مرتبط در راستای پیشگیری و کنترل کرونا اشاره کرد و آموزش مستخدمین، سرایداران، رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس در راستای رعایت امور بهداشتی ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار