معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

۶۰ هزار فرهنگی دوره‌های آموزشی مقابله با کرونا را فرا می گیرند

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری های واگیردار در اماکن عمومی را افزایش اطلاعات و آگاهی دانش آموزان و فرهنگیان در زمینه انتقال و انتشار بیماری کرونا دانست.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
۶۰ هزار فرهنگی  دوره‌های آموزشی مقابله با کرونا را فرا می گیرند

الهه حسن پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: دانش آموزان سه گام، رعایت نکات بهداشتی هنگام عطسه و سرفه، ممانعت از روبوسی و دست دادن و شستن صحیح دست ها را فرا می گیرند.

او در ادامه افزود: ضد عفونی و گندزدایی تمامی سطوح و لوازم مورد تماس با دانش آموزان اعم از میزها، شیر های آبخوری، دستگیره های درهای ورودی و خروجی، تمامی قسمت های پایگاه های تغذیه سالم (بوفه مدارس)، سرویس های بهداشتی و نرده ها ضد عفونی شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حضور و غیاب کارکنان دیگر انگشتی نخواهد بود و هر یک از کارکنان آموزش و پرورش با خودکار شخصی، حضور خود را اعلام کنند.

حسن پور با بیان اینکه همه مدارس ملزم به ضد عفونی‌کردن تمام فضاهای آموزشی هستند، تاکید کرد: عدم رعایت بهداشت در مراکز و پایگاه های تغذیه دانش آموزی موجب تعطیلی این گونه اماکن خواهد شد.

او یادآور شد: از حضور و ادامه کار دانش آموزان و پرسنلی که آنفلوانزا، تب بالای ۳۸ درجه و علائم سرماخوردگی دارند ممانعت می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: آموزش‌های لازم و مورد نیاز به نیروهای خدماتی در مدارس و اداره کل و ادارات تابعه آموزش و پرورش ارائه شده است.

او با تاکید بر اینکه همه مدارس شهرستان های استان تهران مکلف به ضد عفونی کردن مدارس هستند و بازرسی در این زمینه انجام می شود، تاکید کرد: تمامی اماکنی که حوزه انتخاباتی بودند به طور کامل ضد عفونی شدند و اقداماتی در راستای گندزدایی و ضد عفونی پایگاه های تغذیه و مدارس شبانه روزی انجام شده است.

او تصریح کرد: بالغ بر سه هزار فضای آموزشی به ویژه مراکز استثنایی برای ضدعفونی کردن مورد توجه و تاکید قرار گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار