آموزش باید به نحوی اتفاق بیفتد که در همه جنبه ها بر دانش آموزان تاثیر گذار باشد

کلات(پانا)- با حضور مدیر آموزش و پرورش کلات و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان، جلسه ای با موضوع همیاران‌طبیعت و ایجاد مدارس‌سبز برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش باید به نحوی اتفاق بیفتد که در همه جنبه ها بر دانش آموزان تاثیر گذار باشد

در ابتدای جلسه رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات ضمن تبریک روز مهندس و عرض خداقوت به میهمانان حاضر در جلسه گفت: ما در دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال اجتماعی شدن موضوعات آموزش و پرورش هستیم و همه برنامه های ما برگرفته از سند تحول بنیادین است.

او مبحث آموزش را یک موضوع مشترک بین آموزش و پرورش و برخی از نهاد ها همچون منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: موضوع آموزش باید به نحوی اتفاق بیفتد که در همه جنبه ها بر دانش آموزان تاثیرگذار باشد و آنها بتوانند با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کنند.

پروانه، پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یکی از مهمترین برنامه های پیش روی آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: ما در دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان آمادگی لازم را برای اجرایی کردن برنامه هایی که برای دانش آموزان مفید باشد را داریم و به صورت جدی پیگیر موضوعاتی هستیم که به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.

محمد زاده رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان در ادامه جلسه به تشریح چالش های موجود در حوزه منابع طبیعی پرداخت و گفت: در قرن حاضر ما با سه چالش جدی و بزرگ گرمایش زمین، تغییر اقلیم و تخریب و کمبود آبخیز داری روبرو هستیم و می توانیم با مشارکت عمومی و ترویج مباحث فرهنگی و آموزشی سه مولفه مهم منابع طبیعی، عناصر فرهنگی‌و عناصر اجتماعی، که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن پرداخته شده است را نهادینه کنیم.

او در ادامه، طرح همیاران‌ طبیعت را بر سه محور دانش آموزی، مروج عمومی و محافظ عنوان کرد و گفت: همیاران طبیعت با هدف ارتقای مباحث فرهنگی و آشنایی دانش آموزان با منابع طبیعی به زیباشناختی می پردازد و باید بدانیم منابع طبیعی در زندگی‌ ما حائز اهمیت بسیار بالایی است.

محمد زاده تنها راه نجات منابع طبیعی را استفاده از ظرفیت های مردمی، دانش‌آموزی و آموزش های لازم در بعد مشارکتی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری هم از این نعمت الهی که خداوند در اختیار ما قرار داده است به بهترین شکل استفاده نماییم و آن را به آیندگانمان تحویل دهیم و آمادگی کامل برای اجرایی کردن طرح هایمان توسط همیاران طبیعت در تمامی جنبه های منایع طبیعی، جلوگیری از فرسایش خاک و آبخیزداری را داریم و در این راستا نیازمند حمایت آموزش و پرورش و سایر نهاد ها هستیم.

در ادامه جلسه هر یک از مدعوین به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ‌ شد، مدارس هدف مشخص شد تا با حضور کارشناسی از سوی اداره منابع طبیعی و آموزش و پرورش، اقدامات لازم صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار