به دستور استاندار؛ شرایط ویژه برای مقابله با کرونا در شهرهای مازندران ایجاد می‌شود

ساری (پانا) - استاندار مازندران در ویدئو کنفرانسی با فرمانداران، خواستار ایجاد شرایط ویژه برای مقابله با کرونا شد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
به دستور استاندار؛ شرایط ویژه برای مقابله با کرونا در شهرهای مازندران ایجاد می‌شود

احمد حسین زادگان در فراخوان شبانه مدیران عضو ستاد قرارگاه زیستی و فرماندران و مدیران مرتبط شهرستانی،دستورات و اقدمات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را ابلاغ کرد.

او در این نشست بر ضرورت جلوگیری از اجتماعات پرجمعیت تاکید کرد و گفت: «برگزاری هر گونه همایش، جشنواره، نمایشگاه و رویدادهای عمومی تا اطلاع ثانوی در مازندران ممنوع است.»

استاندار مازندران افزود: «مدراس و دانشگاه های استان تا پایان هفته تعطیل است. تداوم این تعطیلی با نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران بررسی و اعلام خواهد شد.»

اداره کل صمت موظف شد بر روند بهداشت عمومی اصناف نظارت کند و آگاهی‌های لازم را به بازار ارائه کند. نقل و انتقال پول در بازار هم باید با رعایت نکات بهداشتی انجام شود.

استاندار مازندران شهرداری‌های استان را مکلف کرد تا ضدعفونی خودروهای حمل و نقل عمومی را مورد توجه جدی قرار دهند و با تبلیغات شهری زمینه آگاهی شهروندان را ارتقا بخشند.

او بانک ها و شرکت ملی پالایش و پخش نفت را مکلف کرد تا اصول بهداشتی بانک ها، عابر بانک ها و جایگاه های عرضه سوخت را مورد توجه جدی قرار دهند.

حسین‌زادگان از کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا یاد کرد و از دانشگاه علوم پزشکی خواست نسبت به سلامت و امور معیشتی این نیروها توجه ویژه شود.

به گفته او با هماهنگی انجام شده با ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد در مبادی ورودی استان پایگاه‌های تست کرونا دایر شود. دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر مازندران مسئولیت برپایی این کمپ ها را برعهده دارند.

استاندار مازندران از مسافران خواست تا اطلاع ثانوی به مازندران سفر نکنند.

بهترین مکان برای دور شدن از خطرات کرونا پرهیز از ترددهای غیرضروری است.

حسین زادگان به اهمیت و نقش رسانه ها در آگاهی بخشی عمومی اشاره کرد و گفت: «صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه اطلاع رسانی گسترده را فراهم کنند.»

«نظارت جدی بر فضای مجازی نیز انجام گیرد تا اخبار کذب و التهاب آفرین در جامعه منتشر نشود. انتشار اخبار درست و آموزش‌های عمومی باید محور فعالیت رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی باشد.»

او افزود: «اقلام بهداشتی در داروخانه ها نیز تامین شده است تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.»

استاندار مازندران در مورد مادران شاغل نیز گفت: «دستگاه‌های اجرایی و حتی خصوصی به دلیل تعطیلی مهد کودک ها زمینه دورکاری مادران دارای فرزند زیر شش سال را اجرایی کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار