استاندار گیلان: مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند

رشت (پانا) - استاندار گیلان از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری به خارج و داخل استان و حضور غیرضروری در مکان های عمومی پرهیز کنند .

کد مطلب: ۱۰۲۶۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار گیلان: مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند

به گزارش پانا،ارسلان زارع روز دوشنبه در حاشیه بازدید از تغییر خط تولید تجهیزات پزشکی به تولید ماسک یکی از واحدهای تولیدی استان در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش تاکید کرد : مردم باید در عین حال موازین بهداشتی و توصیه های کارشناسان را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بدلیل اینکه نمی توانیم مرزهای استان را به مسافران از استان های دیگر بدلیل اینکه شاید ضرورت سفر برای افراد وجود داشته باشد ، ببندیم ، گفت: محدودیت ها را ایجاد کرده ایم اما نمی توانیم از ورود مردم به استان ببندیم ولی از مردم می خواهیم تا از سفرهای غیر ضروری تا هفته های آینده خودداری کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به پایانه ها اعلام کردیم که سفرهای ورودی و خروجی قم را منتفی کنند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان اضافه کرد: اما برای تامین نیاز و رفع نگرانی مردم در حال حاضر از ظرفیت یک واحد تولیدی برای تغییر خط تولید تجهیزات پزشکی به ماسک استفاده کرده ایم که روزانه چندین هزار ماسک تولید می کنند.

زارع گفت: علاوه براین؛ به سازمان صنعت تاکید کرده ایم که با همکاری اتاق اصناف از استان های دیگر نیز واردات این محصول برای تامین نیاز مردم در گیلان را داشته باشند .

وی با بیان اینکه با وجود تاکیدات مختلف برای اجتناب مردم از سفرهای غیر ضروری ، شاهد حضور گردشگران در استان هستیم ، تصریح کرد: مردم باید ضمن حفظ آرامش و عمل به توصیه های متخصصان بهداشتی از حضور در مکان های غیر ضروری پرهیز کنند.

استاندار گیلان گفت: همچنین در ستاد پیش بینی تمهیدات برای این بیماری تصمیم گرفتیم ادارات نوبت کاری برای افرادی که حضورشان ضروری نیست داشته باشند.

وی از مدیران استانی خواست با بررسی شرایط موجود نسبت به ساماندهی کارکنان و یا اعمال تدابیری همچون شیفت بندی کارکنان ، اجرای دور کاری و یا موافقت با تاخیر حضور آنان، اقدام کنند.

زارع از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خواست تا موضوع تولید مواد ضد عفونی کننده ، ملزومات بهداشتی و صابون را مورد پیگیری قرار دهد و با همکاری اتاق اصناف برای تولید و صادرات به گونه‌ای عمل کنند که در بازار کمبودی وجود نداشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: بهترین روش برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس رعایت مردم و حفظ موازین بهداشتی است .

استاندار گیلان پیش از ظهر امروز ( دوشنبه) از خط تولید ماسک و مواد بهداشتی در دو واحد صنعتی استان بازدید کرد.

یکی از این واحدهای تولیدی در حال حاضر با توقف تولید اقلام قبلی، روزانه با ۳۰ نیرو و در دو نوبت کاری، سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک تولید می کند.

ن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار