استاد دانشگاه شیراز به عنوان استاد برجسته مهندسی شیمی کشور انتخاب شد

شیراز(پانا)_از سوی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ، پروفسور داریوش مولا ، استاد دانشگاه شیراز به استاد برجسته مهندسی شیمی کشور در سال 1398 انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
استاد دانشگاه شیراز به عنوان استاد برجسته مهندسی شیمی کشور انتخاب شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر داریوش مولا از سال 1362 تا کنون به عنوان عضو هیات علمی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه شیراز مشغول تدریس و پژوهش است.

چاپ حدود 170 مقاله در مجلات معتبر ملی و بین المللی ، ارائه بیش از یکصد مقاله علمی در کنفرانس های معتبر داخل و خارج از کشور ؛ تالیف و ترجمه 3 کتاب تخصصی، 23 قرارداد پژوهشی با صنایع دولتی و خصوصی و ثبت 6 اختراع علمی ، در کارنامه درخشان این استاد فرهیخته ی دانشگاه شیراز دیده می شود.
استاد مدعو بخش مهندسی شیمی دانشگاه اکلاهما امریکا، دانشگاه کوئینزلند استرالیا و دانشگاه تورنتو کانادا ، ریاست بخش مهندسی شیمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ، موسس و مدیر مرکز تحقیقات محیط زیست در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ، راه اندازی گرایش محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و طراحی دروس مهندسی زیست پالایی، مدیریت پسماندهای جامد و ''کنترل آلودگی هوا برای این گرایش؛ از دیگر افتخارات پروفسور داریوش مولا به شمار می رود.
از مسئولیت های اجرایی این استاد توانمند دانشگاه شیراز می توان به ریاست بخش مهندسی شیمی دانشگاه شیراز ،معاونت پژوهشی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز ، عضو کمیسیون تخصصی مهندسی شیمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیر مرکز تحقیقات محیط زیست در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز (از 1387 تا کنون) ، رئیس دفتر همکاری های علمی- پژوهشی دانشگاه شیراز، عضو هیئت تحریریه مجله مهندسی شیمی ایران، مجله پژوهش نفت و مجله علوم وفناوری ایران شاخه مهندسی ، دبیر علمی همایش ها و کنفرانس های متعدد ملی و بین المللی تخصصی و موسس و مدیر قطب علمی پالایش نفت و گاز دانشگاه شیراز اشاره کرد.
پروفسور داریوش مولا در زمینه ارتباط علمی با صنعت، دولت و جامعه نیز فعالیت فراوانی داشته و طراحی، نظارت بر ساخت و نصب و راه اندازی دو واحد صنعتی را انجام داده است.
عضویت در کمیسیون صنعت شورای اقتصاد استان فارس ،عضویت در کمیته راهبردی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ،عضویت در کمیته علمی منطقه ای کلان پروژه '' پایش حفاظت زیست بوم پهنه های خلیج فارس، دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه ، پژوهشگر برگزیده استان فارس در سال های 1393 و 1397 ، محقق برتر در زمینه فعالیت های تحقیقاتی مهندسی بهره برداری در شرکت ملی نفت ایران ،همکاری با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس در جهت تدوین 7 فقره استاندارد ملی و عضویت در شورای مرکز رشد فناوری پارک علم و فناوری استان فارس ؛ از دیگر مواردی است که در رزومه پروفسور داریوش مولا به چشم می خورد.
قرار بود همزمان با روز مهندس (۵ اسفند) مراسم گرامیداشت روز مهندسی ، تجلیل از منتخبان مهندسی کشور و دکتر مولا در تهران برگزار شود که فرهنگستان علوم در اطلاعیه ای اعلام کرد این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار