معاون وزیر آموزش و پرورش:

نرخ باسوادی در کشور به 96 درصد رسید

قزوین (پانا) - هم اکنون نرخ باسوادی در کشور به 96 درصد رسید، این خبری است که معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرده است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نرخ باسوادی در کشور به 96 درصد رسید

شاپور محمدزاده در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، اظهار کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از هر 100 نفر ایرانی 48.8 نفر باسواد بودند که خوشبختانه در این 40 سال این رقم طبق آمار سال 95 به 94.7 درصد رسیده است و به ازای هر 100 نفر ایرانی یک چیزی حدود 95 نفر باسواد هستند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: هم‌اکنون می توانیم ادعا کنیم که نرخ بی سوادی در کشور به 96 درصد رسیده است که این اتفاق بزرگی به حساب می آید که در استان قزوین این آمار به 97 درصد رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص آمار بیسوادان زن قبل از انقلاب اسلامی، اعلام کرد: از هر 100 نفر فقط 35 نفر از زنان کشورمان باسواد بودند، اما این رقم طبق آمار سال 95 به 93.5 درصد رسیده است و در بخش روستایی از 28.8 درصد بیسوادی در سال 95 به 89.5 رسیده است.

محمدزاده تأکید کرد: همه ارکان نظام در حوزه سوادآموزی باید پای کار بیایند و با شناسایی افراد بیسواد، به مرحله ای برسیم که بی‌سوادی در کشور ریشه کن شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش نقش مجلس شورای اسلامی در سیاست گذاری برنامه های آموزش و پرورش را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: امیدواریم نمایندگان منتخب مردم در مجلس آینده همچون گذشته توجه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش داشته باشند و قوانین خوبی در این حوزه وضع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار