فعالیت سامانه بارشی در کشور تا آخر هفته

تهران (پانا) - مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که بارش‌ها در کشور تا روز جمعه (۹ اسفند) ادامه دارد، گفت امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران خواهیم داشت.

کد مطلب: ۱۰۲۵۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت سامانه بارشی در کشور تا آخر هفته

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با پانا درباره تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی گفت: امروز ۵ اسفند با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در جنوب غرب بارش باران آغاز می‌شود و به تدریج به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز کشیده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا ۶ اسفند با تقویت این سامانه، بارش‌ها بخش‌هایی از زاگرس مرکزی، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و مناطقی از شرق را فرا می‌گیرد.

وی افزود: روز چهارشنبه ۷ اسفند بارش علاوه بر مناطق فوق بخش‌هایی از جنوب کشور را در برمی‌گیرد و روز پنج‌شنبه ۸ اسفند بارش در شمال شرق و بخش‌های از شرق کشور ادامه دارد و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود طی روز جمعه ۹ اسفند نیز جو نسبتا پایداری بر کشور حاکم خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: امروز دوشنبه ۵ اسفند روی زاگرس مرکزی و از سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور و روز چهارشنبه ۷ اسفند در شمال شرق بارش شدید پیش بینی می‌شود و از بعد از ظهر فردا سه شنبه با توجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش می‌یابد و با افزایش سرعت باد دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

به گفته وی، خلیج فارس از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه مواج است و سه شنبه در شمال غرب و جنوب غرب و چهارشنبه در شرق، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق جنوبی و شرقی با گرد و خاک همراه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار