آمادگی بازار تاریخی تبریز برای میزبانی از گردشگران نوروز

تبریز (پانا) -مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از آمادگی بازار تبریز به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی شاخص در استان، برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی بازار تاریخی تبریز برای میزبانی از گردشگران نوروز

مرتضی آبدار در جلسه با فعالان و اصناف بازار تاریخی تبریز با محوریت جلب مشارکت فعالانه و ترغیب به فعالیت در ایام نوروز 99 گفت: با توجه به اینکه بازار تاریخی تبریز یکی از مهم‌ترین کانون‌های گردشگر پذیر تبریز است، بر این اساس، همکاری و مساعدت اصناف بازار در تداوم فعالیت آن در ایام نوروز امری ضروری است.

آبدار در ادامه از آغاز رایزنی با اصناف بازار تبریز خبر داد و گفت: طبق رایزنی‌های انجام‌شده با اصناف بازار، امیدواریم از نخستین روز نوروز 99 شاهد فعالیت بازار و میزبانی این اثر فاخر تاریخی از گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

او به لزوم ارتقای زیرساخت‌های گردشگری و خدمات بهداشتی در نقاط گردشگر پذیر شهر اشاره کرد و گفت: ارتقا این زیرساخت‌ها خصوصاً در نقاطی مانند بازار تبریز که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر محسوب می‌شود، بسیار حائز اهمیت است، ازاین‌رو لازم است تا در این راستا شهرداری و هیئت امنای بازار نیز برای تکمیل نواقص زیرساختی برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، عنوان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در راستای برگزاری هر چه بهتر ایام نوروز و ثبت خاطرات خوش برای گردشگران در نظر گرفته‌شده برگزاری تورهای ویژه بازارگردی، آیین‌های سنتی نوروز و همچنین برپایی سفره‌های هفت‌سین در محدوده بازار است.

آبدار با تأکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه و ستاد اجرایی خدمات سفر در راستای فراهم‌سازی موقعیتی شایسته برای پذیرش گردشگران در بازار تاریخی تبریز، گفت: در این راستا آماده کردن فضای کالبدی بازار و خیابان‌های اطراف آن به لحاظ پیرایش، شستشو و نیز رسیدگی به فضای سبز حیاط سراهای بازار و همچنین پیگیری فعالیت پارکینگ‌های واقع در محدوده بازار در ایام نوروز ۹۹ از جمله اقداماتی است که باید با همکاری شهرداری تبریز انجام گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در خاتمه به دیگر برنامه‌های مطرح‌شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: ارائه طرح اعمال تخفیف ۲۰ درصدی در فروش با هماهنگی اتحادیه‌های مربوط و هیئت امنای بازار، برگزاری جشنواره و برنامه‌های آئینی و ... در راستای فراهم‌سازی فضایی شاد در بازار سرپوشیده تبریز از جمله برنامه‌هایی است که برای ایام نوروز ۹۹ در نظر گرفته‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار