برگزاری جلسه آموزش و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا درآموزش و پرورش ناحیه دو ری

شهرری (پانا) - نشست مدیر آموزش و پرورش ناحیه دوشهرری ، معاونین و کارشناسانان بهداشت در خصوص آموزش پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا در سالن جلسات شورای اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه آموزش و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا درآموزش و پرورش  ناحیه دو ری

در این جلسه علی یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ری در سخنانی با بیان این که آموزش و پرورش به عنوان نهاد رابط میان دولت و مردم که بیشترین تماس را با اقشار مختلف جامعه دارد ، افزود : باید هشدارها در مورد شناخت و پیشگیری از ابتلا و سرایت این ویروس در جامعه را بسیار جدی بگیریم و در عمل بدان دستورها بسیار ساعی و کوشا باشیم .

او در ادامه اظهار کرد: از یاد نبریم باز هم به عنوان بزرگ ترین نهاد آموزشی ، این آموزش های ما اگر چه آموزش مقابله با بیماری است در قالبی شاد ارائه شود تا روحیه افراد با توجه به ترس یکباره از شیوع این بیماری در جامعه حفظ شود و در بالابردن این روحیه کوشا باشیم که یکی از اساسی ترین راه های مقابله با هر بیماری روحیه بالا و نترسیدن از مبارزه با بیماری است.

سپس حجت عباسی سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری نیزدر این خصوص گفت : این جلسه به منظور آموزش راهکارهای پیشگیری از ویروس کرونا در سطح مدارس و در بین دانش آموزان تشکیل شد.

او با اشاره به نوع ویروس کرونا بیان کرد: ما در گذشته آموزش های لازم در خصوص آنفولانزا، سارس، مرس و ... داشته‌ایم ، در حال حاضر مطمئنا آموزش و پرورش با توجه به تجارب قبل می‌تواند آموزش‌های بهداشتی لازم جهت جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا ارائه نماید که این امر کمک شایانی به جامعه و کشور خواهد بود.

در ادامه مرادی کارشناس بهداشت در سخنانی ضمن تشریح و تبیین عمق و اثرات این ویروس و راه های انتقال و پیشگیری با توجه به ناشناخته بودن این ویروس از همه همکاران دقت و توجه بالاتری را خواستار شد و این دقت مضاعف در مورد همکاران خانم باردار و همکارانی که در گروه خطر قرار دارند مورد تاکید بیشتری قرار داد .

در بخش دیگری از جلسه ،شیوه نامه اقدامات بهداشتی در جهت اطلاع رسانی به طریق پک های آموزشی چند رسانه ای مورد تایید و پیشگیری از ابتلا و شیوع کرونا ویروس با توجه به راهنمای شیوه نامه ضدعفونی مدارس، ارسالی از اداره کل متبوع، طراحی و تصویب شد.

خبرنگار: مریم ترکمان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار