ورود سامانه بارشی قوی به لرستان

خرم آباد (پانا)-مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: ورود سامانه بارشی قوی و کاهش دماهای روزانه در هفته جاری برای استان پیش بینی می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۵۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی قوی به لرستان

بهروز مراد پور روز شنبه در گفت و گو با پانا بیان کرد: بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش دماهای روزانه در تمام نقاط استان از روز دوشنبه تا بعد از ظهر روز چهارشنبه در این استان پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، رواناب سطحی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، وقوع سیلاب های محلی، مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه، آسیب رساندن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت و احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی در سطح استان انتظار می رود.
مرادپور با تاکید بر رعایت نکات ایمنی لازم و تجهیز خودروها به وسایل گرمایشی توصیه کرد: هم استانی ها از سفرهای غیر ضروری ،عدم صعود به ارتفاعات، توقف در حاشیه رود خانه ها و مسیل ها، قرار گرفتن در فضای باز و مکان های مستعد برخورد صاعقه پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با توجه به کاهش میدان دید به سبب مه گرفتگی در گردنه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار