هنر پایانی ندارد و هنرمند با احساسش زنده است

رشت (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هنر هیچ‌گاه پایانی ندارد، اظهار کرد: توجه به قدرت تخیلات و احساس در دنیای هنر، اثر هنری را نو جلوه می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هنر پایانی ندارد و هنرمند با احساسش زنده است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) این شهر، اظهار کرد: جشنواره‌های متعددی همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان اجرا شد که با حضور هنرمندان، ارزش‌های انقلابی را با زبان هنر بازگو کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری فجر یکی از مهمترین جشنواره‌های استان بود که در رشت برگزار شد گفت: این جشنواره به مدت ۱۰ روز در رشت اجرا و مورد استقبال عموم قرار گرفت.

فاضلی اذعان کرد: موسیقی، نمایش، محفل انس با قرآن، هنرهای تجسمی، شعر و داستان از موضوعات جشنواره فرهنگی هنری فجر استان در دهه فجر امسال بود که در این جشنواره ۱۸ آموزشگاه آزاد موسیقی، هفت آموزشگاه هنرهای نمایشی و سینمایی، پنج انجمن فرهنگی و هنری به اجرای برنامه پرداختند.

وی به ویژگی‌ها و شاخص‌های هنر اشاره کرد و ادامه داد: احساس، تخیل و چند وجهی بودن هنر سه موضوع مهمی است که اگر یک هنرمند باید دارا باشد و این شاخص‌ها عالم هنر را بیمه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینگه نگاه احساسی، اثر هنری را تازه جلوه می‌دهد اضافه کرد: هنر هیچ‌گاه پایانی ندارد و جهان امروز ماحصل تخیلات بشری است.

فاضلی تصریح کرد: تخیل هنرمندان آینده جامعه را می‌سازد، علم، تکنولوژی و توسعه امروز جهان، ماحصل تخیلات انسان‌های نخبه و هنرمند است.

در پایان این مراسم از برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری فجر با اهدای جوایزی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار