شهبازبیگی: قوانین برای همه مدارس اعم از عادی، نمونه، هیات امنایی، سمپاد و غیردولتی یکسان است

تهران (پانا) - شهبازبیگی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهر تهران به تشریح قوانین و نحوه برخورد با مدیران خاطی پرداخت و گفت: قوانین در آموزش و پرورش برای همه مدارس دولتی اعم از عادی، نمونه، هیات امنایی، سمپاد و همچنین غیردولتی یکسان است و همه مدارس ملزم به رعایت کردن این قوانین هستند.

کد مطلب: ۱۰۲۵۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
شهبازبیگی: قوانین  برای همه مدارس  اعم از عادی، نمونه، هیات امنایی، سمپاد و غیردولتی یکسان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، شهبازی گفت: البته در بعضی از این مدارس بر اساس دستورالعمل هایی که از سوی ستاد و یا اداره کل، ابلاغ می شود، مثل فوق برنامه یا دریافت شهریه اقدام می نمایند و بدیهی است که این مدارس می بایست بر اساس این دستورالعمل ها اقدام کنند و اگر مدرسه ای خارج از ضوابط ابلاغ شده رفتار کند، به عنوان متخلف محسوب شده و بایستی به هیات رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شوند.

شهبازبیگی ادامه داد: اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران جدای از سامانه های پاسخگویی که در سایت این اداره کل مشخص شده است، به صورت بازدیدهای دوره ای نیز در سطح مدارس شهر تهران اقدام به ارزیابی واحدهای آموزشی می نماید. این کار نیز توسط بازرسین با تجربه و آموزش دیده مناطق و اداره کل صورت می گیرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش پایتخت اضافه کرد: از آنجا که شهر تهران قریب به 5 هزار آموزشگاه دارد، امکان بازدید همه مدارس میسر نیست و به همین دلیل گزارش ها و شکایت های مردمی بسیار حائز اهمیت بوده و به عنوان اولویت های اول ما محسوب می شوند. در جریان بازدید ها اگر تخلفات مدیر مربوطه، محرز شود، به هیات رسیدگی به تخلفات اداری معرفی خواهد شد. مدیران مدارس بایستی به آئین نامه و دستورالعمل های مدارس کاملا آشنا بوده و هیچگونه توجیهی در این خصوص قابل اغماض نیست.

وی دریافت شهریه در زمان ثبت نام و همچنین فوق برنامه ها را از عمده شکایاتی دانست که این اداره به جد با آن برخورد می نماید و گفت: با هیچ مدیری در این خصوص تعارف نداریم. همانطور که قبلا اشاره کردم، مدارس غیر دولتی نیز تابع قوانین بوده و در دریافت شهریه و یا فوق برنامه ها می بایست بر اساس مصوبات و دستورالعمل ها اقدام نمایند. مدارسی که خارج از چارچوب اقدام کنند متخلف شناخته خواهند شد.

وی اشاره کرد: متاسفانه اولیاء در بعضی مواقع به دلیل ترس از عدم ثبت نام فرزندشان در مدارس خاص نسبت به اطلاع رسانی واهمه دارند و این در حالی است که این از حقوق مسلم اولیاء است و اگر مناطق و یا اداره کل از موضوع اطلاع یابند در اسرع وقت نسبت به رسیدگی آن اقدام خواهند نمود و اگر تخلفات مدیری برای بنده و همکارانم محرز شود و مشخص گردد مدیر خلاف قوانین و مقررات رفتار نموده، بدون کوچکترین ملاحظه ای با او برخورد قانونی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار