نگران کرونا نباشید؛ فقط بهداشت فردی را رعایت کنید

رشت (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد : مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا از مرگ و میر بر اثر بیماری آنفلوآنزا هم کمتر است؛ لذا مردم نگران نباشند و فقط بهداشت فردی را بشدت جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۰۲۵۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نگران کرونا نباشید؛ فقط بهداشت فردی را رعایت کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: علائم این بیماری تا حدود ۷۰، ۸۰ درصد خفیف است و مرگ و میر این بیماری در سنین بالای ۷۰ سال به هشت تا ۱۰ درصد می رسد. مرگ و میر در این بیماری از آنفلوآنزا هم کمتر است ولی بهداشت فردی باید بسیار جدی گرفته شود و دست ها مرتب با آب گرم و صابون شسته شود.

وی تاکید کرد: از دو هفته قبل تمهیداتی در استان گیلان برای مقابله با بیماری کرونا انجام شده و شورای سلامت نیز به ریاست استاندار تشکیل گردید و با توجه به مواردی که در استان قم اعلام شده از دو، سه روز گذشته این تمهیدات تشدید و هماهنگی های لازم با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا در بیمارستان رازی رشت دو بخش تخلیه و به بیماران دارای علائم آنفلوآنزا اختصاص داده شده و تلاش می گردد در بیمارستانهای شهرستانها و نیز خصوصی استان نیز تعدادی از بخش ها ایزوله شود.
وی اضافه کرد: با توجه به موارد مشکوکی که وجود داشته و نمونه هایی که به تهران اعلام کردیم ساعاتی قبل انستیتو پاستور قطعیت ابتلای دو مورد از نمونه های مشکوک در گیلان به ویروس کرونا را تایید کرده است.

سالاری توضیح داد : دوره کمون(مخفی) این بیماری بین سه تا ۱۴ روز است و طی این مدت ممکن است ویروس کرونا در بدن فرد وجود داشته باشد ولی فرد دارای علائم مربوطه نباشد اما ناقل ویروس است، ضمن آنکه بیمار پس از بهبودی ممکن است تا دو هفته ناقل کرونا باشد.
وی ادامه داد: نکته مهم آنکه ویروس کرونا روی دستها تا چهار ساعت و روی اشیاء دیگر تا ۴۸ ساعت زنده می ماند و ممکن است از طریق دست منتقل شود؛ لذا علاوه بر شستن دست ها با آب و صابون، مردم در احوالپرسی ها از دست دادن و روبوسی خودداری و اگر فردی علائم تنفسی داشت فاصله یک تا یک و نیم متری را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار