رئیس‌جمهوری پس از شرکت در انتخابات و در جمع خبرنگاران:

ملت ایران با آفریدن افتخاری جدید، دشمنان را بیش از گذشته مایوس می‌کند

تهران (پانا) - رئیس‌‌جمهوری با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران انتخابات مجلس شورای اسلامی و رسانه های همگانی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، تاکید کرد: ملت بزرگ ایران امروز با حضور گسترده خود در انتخابات ، افتخار جدیدی می آفریند و دشمنان ایران اسلامی را بیش از گذشته مایوس خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ملت ایران با آفریدن افتخاری جدید، دشمنان را بیش از گذشته مایوس می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین

حسن روحانی پس از شرکت درانتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان دوره ای برای تعیین صاحبان سه کرسی مجلس خبرگان رهبری در تهران، در جمع خبرنگاران گفت: امروز با دست و سلیقه و آراء مردم توانگر ما ، مجلس یازدهم تشکیل می شود؛ مجلسی که مردم انتظار دارند فعالتر و پرشورتر در مسیر حل مشکلات آنان تلاش کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این دوره از انتخابات، 98 درصد صندوق های آرای کشور آنلاین به هم متصل هستند و این حرکت ارزشمند و مثبتی است، به وزیر کشور دستور داد تلاش کند همه مراحل انتخابات سال 1400 کاملا الکترونیکی انجام گیرد.

متن سخنان دکتر روحانی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و سامانه جامع انتخابات به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیار خوشحالیم که یک روز تاریخ آفرین شکوهمند کشور و انقلاب مان به ثبت می رسد. در جدول همه صندوق های سراسر کشور که در صفحه مشخص بود و آنها را نگاه می کردیم، خوشبختانه یک ارتباط مستقیم آنلاین بین ستاد انتخابات در وزارت کشور با همه حوزه‌ها برقرار است.

برخی از بخش‌ها صددرصد، برخی از بخش‌ها 99 درصد، 98 درصد در کل 98 درصد صندوق های سراسر کشور آنلاین متصل هستند و این یک نقطه مثبتی است. اینکه در لحظات چند نفر رای دادند، چند نفر دارند رای می دهند، حوزه‌های تهران تا الان چقدر رای دادند، شهرستان‌های اطراف تهران و همه استان‌ها چقدر رای دادند؟این کار بسیار خوب و ارزشمندی است که انجام گرفته، تشخیص هویت به خوبی الکترونیکی انجام می گیرد .

امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را دوچندان کند ، در سال 1400 دیگر همه مراحل انتخابات الکترونیکی باشد و یک رای گیری دیجیتال کامل را ان شاءالله مردم ما شاهد باشند.

در اینجا می خواهم از 40 سال پیش یاد کنم ، 40 سال پیش یعنی اسفند سال 58، اولین انتخابات مجلس شورا - البته آن وقت اسم آن ملی بود بعد در مجلس و اصلاح قانون اساسی ، مجلس شورای اسلامی شد - اولین انتخابات در اسفند سال 58 برای مجلس اول برگزار شد ، البته اسفند آن سال انتخابات زیاد بود فکر کنم انتخابات مجلس، پنجمین انتخاباتی بود که انجام می شد از موضوع همه پرسی که اولین آن بود رای به خبرگان قانون اساسی که دوم بود بعد رای به خودِ قانون اساسی که انتخاب سوم بود بعد انتخاب ریاست جمهوری که چهارم و پنجم انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و امروز 40 سال تقریبا از آن روز می گذرد و ما به جای مجلس اول آماده هستیم تا برای مجلس یازدهم رای دهیم یعنی به خوبی علیرغم همه سختی‌ها و مشکلات، شرایط جنگ و همه چیزهایی که در این 40 سال داشتیم، همه انتخابات‌ها سرِ موقع خودش انجام شده و این یکی از افتخارات بزرگ کشور ما است؛ کشوری که شرایط مختلفی داشته و کشوری که جنگ را تجربه کرده است.

امام بزرگوار ما بسیار حساس بود که انتخابات به موقع انجام شود حتی یک روز هم تاخیر نشود و شما می بینید بین این 10 مجلسی که تاکنون بوده و مجلس یازدهم سال آینده شروع به کار می کند هیچ فاصله‌ای بین این مجلس‌ها نبوده و این مجلس کاملا متصل است، روز قبل مجلس قبلی است روز بعد مجلس جدید شروع به کار می کند و این در تاریخ دموکراسی خیلی نظیر ندارد و در کشور ما هم قبل از انقلاب اینچنین نبوده بین مجالس اولا 4 سال آن تمام نمی کرد بعد وسط آن فاصله‌های زیاد بود اما بحمدالله در تمام مجلس‌ها، مجلس از روز اول تا روز آخر تمام چهار سال خودش استفاده و بهره برداری کرده و بعد هم مجلس بعدی تشکیل شده است.

خوشحالیم که یازدهمین مجلس شورای اسلامی به دست ملت توانگر ما با رای های بسیار ارزشمند آنها تشکیل می شود یعنی مردم ما دارند همین الان مجلس یازدهم را با سلیقه و با آرای خود تشکیل می‌دهند، انشاءالله امیدواریم بهترین ها به مجلس شورای اسلامی یازدهم راه پیدا کنند و آنچه خواست مردم هست اینکه مجلسی فعال‌تر، پرشورتر و مجلسی که مردم شاهد باشند مشکلات زندگی آنها را بهتر حل می‌کند، قوانینی که ضروری است به سرعت تصویب می‌کند، نظارت خود را انجام می‌دهد، نسبت به نظارت و اجرای قانون مقید به قانون اساسی و آیین نامه است.

ان شاءالله ما شاهد یک مجلس بسیار خوبی در مجلس یازدهم خواهیم بود. همه مجلس‌های ما فراز و نشیب داشته ولی مجالس بسیار خوبی بوده از مجلس اول که به اعتقاد من بهترین مجلس ما بوده تا امروز و ان شاءالله امیدواریم مجلس یازدهم ما هم مورد رضایت خداوند و هم مورد رضایت مردم باشد.

خسته نباشید عرض می‌کنم به همه ستادها ، همه آنهایی که امروز پای صندوق‌ها، کار اجرا را انجام می‌دهند، آنهایی که نظارت را انجام می‌دهند، آنهایی که مراحل بعدی این انتخابات را امشب، فردا، دست اندرکار هستند تا به نتیجه برسند، آنهایی که امنیت صندوق‌ها را در سراسر کشور تامین می‌کنند، رسانه‌هایی که در این روزها خیلی تلاش و کوشش کردند و مردم را پای صندوق آرا دعوت کردند، کار بزرگی را انجام دادند من هم از ملت بزرگوار و عزیز ایران، آنهایی که تا این لحظه موفق بودند رای دادند به آنها خسته نباشید می‌گویم و آنهایی هم که بعدازظهر و تا آخر وقت قانونی پای صندوق رای می‌روند، برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

ان شاءالله افتخار جدیدی را ملت ما خواهد آفرید و دشمنان ما بیش از گذشته مایوس خواهند شد. ان شاءالله

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار