معاون آموزش متوسطه در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان:

توسعه رشته های فنی و حرفه ای در آموزشکده ها و مدارس استان از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش است

زنجان (پانا) - جلسه مشترک معاون آموزش متوسطه اداره کل با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان در خصوص توسعه رشته های فنی و حرفه ای در مدارس و تقویت رشته های مد نظر در محل دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه رشته های فنی و حرفه ای در آموزشکده ها و مدارس استان از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش زنجان در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به لزوم ایجاد وحدت رویه و تمرکز همه ظرفیت های همه نهادها و ارگان های دولتی و بخش خصوصی در بحث مهارت آموزی دانش آموزان افزود: خوشبختانه فصل مشترک و دیدگاه واحدی بین دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش استان در این زمینه شکل گرفته است که امیدواریم با هم افزایی و همراهی بیش از پیش، این دیدگاه و رویکرد تقویت شود.

وی در ادامه نقش دانشگاه فنی و حرفه ای را در تقویت رشته های فنی و حرفه ای بسیار موثر دانست و ابراز امیدواری کرد با ایجاد منظومه و زنجیره ای از رشته های فنی و مهارتی بتوانیم ظرفیتی را ایجاد کنیم که آغاز آموزش های متوسطه و پایان آموزش های عالی بیشتر رشته های فنی و مهارتی در استان زنجان شکل بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اسناد بالادستی گفت: سند چشم انداز برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین و اقدامات قانونی از جمله سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست های راهبردی آموزش و پرورش، تقویت شاخه های فنی و کاردانش جزو الزامات می باشد.

بهرامی در ادامه افزود: امسال با تلاش و همت همه همکاران محترم در زمینه توسعه متوازن و بین شاخه ای، استان زنجان با 35.8 درصد انتقال به تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و مهارتی هم ردیف نرم کشوری قرار گرفته است که با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان، می توان این شاخش را بیش از این بهبود بخشید.

وی در همچنین خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم طبق اهداف برنامه ششم توسعه فرهنگی- اجتماعی به شاخص 50درصدی برسیم، قطعا بایستی از ظرفیت و توان سایر بخش خارج از سازمان استفاده نمائیم که یکی از این ظرفیت ها دانشگاه فنی و حرفه ای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار