در گفت‌وگو با پانا

خلیل‌آبادی انتقاد کرد؛ دوگانگی مدیریت در برج آزادی

تهران (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با انتقاد از دوگانگی مدیریت در برج آزادی گفت باید دوگانگی در مدیریت برج آزادی حل شود و این برج، یک مدیریت واحد داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
خلیل‌آبادی انتقاد کرد؛ دوگانگی مدیریت در برج آزادی

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مشکلات برج آزادی اظهار کرد: برج آزادی دو مشکل عمده دارد. یکی این است که مدیریت برج در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این وزارتخانه بودجه کافی برای اداره و نگهداری برج آزادی ندارد. مشکل دیگر هم محوطه برج آزادی است که در اختیار شهرداری تهران است و نگهداری از در اختیار شهرداری است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران افزود: اکنون وظیفه نگهداری محوطه بیرونی و نمای برج در بخش‌ پاکسازی، رفت و روب و شست و شوی برج با شهرداری است و شهرداری تهران خدمات زیادی را برای نگهداری از برج ارائه می‌دهد اما مدیریت برج آزادی در اختیار شهرداری نیست. بهتر است که مدیریت برج به شهرداری واگذار شود تا به خوبی از آن نگهداری شود چون این برج از برج‌های تاریخی و ملی کشور است و سازه آن بسیار واجد ارزش تاریخی است و در دوران انقلاب مقصد همه راهپیمایی‌ها، تظاهرات و رویدادهای بزرگ تاریخی است.

وی تصریح کرد: معتقدم اطراف برج آزادی باید به پیاده‌راه تبدیل شود چون قطعا این حجم از تردد خودرو در کنار این برج می‌تواند به سازه برج آسیب وارد کند بنابراین معتقدم این برج باید یک پروژه ملی تلقی شود و به عنوان پلازای بزرگ شهر و پیاده‌راه و محلی برای گردهمایی مردم باشد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره نم‌زدگی برج آزادی و در پاسخ به اینکه آیا آسیب شناسی شده است که چرا نم‌زدگی برج آزادی قطع نمی‌شود؟ گفت: کارشناسان باید درباره این موضوع نظر بدهند ولی نظر من این است که مدیریت نگهداری برج و اطراف آن واحد شود. بهتر است که وزارت فرهنگ، مدیریت برج را به شهرداری تهران تحویل بدهد و شهرداری تمام مسئولیت‌های آن را بر عهده بگیرد چون می‌گویند آسیب از بیرون به داخل برج می‌آید. بنابراین باید دوگانگی در مدیریت برج آزادی حل شود و یک مدیریت واحد داشته باشد و مسئولیت شهرداری مشخص شود و اطراف برج آزادی هم از خودرو محوری دور شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار