وزیرآموزش‌وپرورش در دیدار با اعضای انجمن مطالعات برنامه‌درسی کشور تاکید کرد؛

ضرورت همکاری نظام‌مند وزارت آموزش‌وپرورش با جامعه علوم تربیتی و روانشناسی

تهران (پانا) - وزیرآموزش‌وپرورش در دیدار با اعضای انجمن مطالعات برنامه‌درسی کشور بر ضرورت همکاری نظام‌مند وزارت آموزش‌وپرورش با جامعه علوم تربیتی و روانشناسی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت همکاری نظام‌مند وزارت آموزش‌وپرورش با جامعه علوم تربیتی و روانشناسی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش خانه اساتید علوم تربیتی است، گفت: به دنبال این هستیم تا از فرصت بی‌نظیری که در طی ۱۲سال مداوم برای میلیون‌ها دانش آموز در اختیار ما است برای بهتر زیستن انسان‌ها، دستاورد داشته باشیم.

حاجی میرزایی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم مدرک دیپلم مانند گذشته ارزش پیدا کند نه به دلیل ارزش کاغذی که مدرک دست فارغ‌التحصیل می‌دهیم بلکه به دلیل مهارت‌ها و شایستگی‌هایی که شخص کسب کرده است تا بتواند برای یک زندگی شرافتمندانه مستقل آماده باشد، چه بخواهد این فرد به دانشگاه برود یا تصمیم دیگری داشته باشد، ما هم به لحاظ نظری، هم به لحاظ پشتوانه‌ تجربه عملی بر این باور هستیم که تحول پایدار از مسیر یادگیری و تربیت صحیح اتفاق می‌افتد.

او با بیان اینکه در زمینه دسترسی به آموزش توفیق‌ها و دستاوردهای خیلی خوبی داشته‌ایم، افزود: امیدواریم با دانشکده‌های علوم تربیتی و انجمن‌های علمی در شناخت دلایل عدم توفیق در موضوعات و چالش‌هایی که داریم و همچنین پیداکردن راه‌حل‌ها، مشارکت و همکاری داشته باشیم. در این خصوص به دنبال تدوین نظام همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و دانشگاه هستیم.

وزیرآموزش‌وپرورش اظهار امیدواری کرد که رفت‌وآمد دانشجویان و اساتید علوم تربیتی و روانشناسی و برگزاری جلسات کارشناسی به صورت مستمر صورت گیرد.

پیش از سخنان وزیرآموزش‌وپرورش تعدادی از اعضای هیات علمی عضو انجمن مطالعات برنامه‌درسی به طرح موضوعاتی پرداختند که برخی موارد مطرح شده بدین شرح است: لزوم کارکارشناسی جدی قبل از اتخاذ تصمیمات و تغییرات، توجه به ارتقای حرفه‌ای معلمان با کمک دانشگاه‌ها، اهمیت تربیت مشاوران حرفه‌ای برای ارائه خدمات به مدارس، عدم استفاده از افراد غیرمتخصص در این زمینه، استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشکده‌های علوم تربیتی، توجه جدی به بازنگری در برنامه‌درسی مدارس و استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی آموزش‌وپرورش برای حل مسائل.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار