معاون وزیر بهداشت: تاکنون موردی از کرونا ویروس در کشور نداشته‌ایم

تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که بر خلاف تمامی شایعات و مطالب نادرست منتشرشده در برخی شبکه‌های اجتماعی تاکنون موردی از کرونا ویروس در کشور نداشته‌ایم.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر بهداشت: تاکنون موردی از کرونا ویروس در کشور نداشته‌ایم

به گزارش وبدا، علیرضا رئیسی در جلسه کارگروه ساماندهی، هماهنگی و کنترل بیماری های کارویژه مرز، بخش زیادی از موفقیت ایران در کنترل کرونا ویروس را ناشی از تجارب برگزاری مراسمی همچون اربعین حسینی، حج، راهیان نور و همچنین پیشگیری فراگیر از بیماری ها در سیل بهار 98 که ۲۶ استان کشور را بدون هیچ اپیدمی درگیر کرد دانست و گفت: تاکنون نتایج آزمایش تمام مواردی که به عنوان مشکوک از طرف مراکز درمانی به آزمایشگاه منتخب ارسال شده منفی بوده است.

وی ادامه داد: البته کروناویروس جدید که سازمان بهداشت جهانی آن را کوید ۲۰۱۹ (COVID 19) نامگذاری کرده یک بیماری تنفسی است و نمی توان برای شیوع آن مرزی قائل شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: دانشجویان ایرانی وارد شده از ووهان چین دو هفته در قرنطینه بودند که پس از آزمایش های لازم و اتمام قرنطینه کارت سلامت برایشان صادر و آنها را ترخیص کردیم.

رئیسی تصریح کرد: این دانشجویان طبق پروتکل جهانی دو هفته در قرنطینه بودند و خوشبختانه همگی سالم هستند.

وی ادامه داد: برای مهار کرونا علاوه بر فرودگاه امام ( ره) مجهز شدن تمام فرودگاه های بین المللی کشور به دوربین حرارتی ضروری است. این دوربین ها در مرزهای هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان، کردستان و استان های آذربایجان شرقی و غربی باید نصب شوند که این کار در حال انجام است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: کشور افغانستان طی درخواستی برای تشخیص موارد بیماری کرونا از ما کمک خواسته است و ما به آنها آموزش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه کرونا ۲۹ کشور و بیش از ۶۰ هزار نفر را در دنیا درگیر کرده است، گفت: در منطقه امرو (مدیترانه شرقی) فعلا فقط مصر و امارات درگیر شده اند.

در ادامه این جلسه اعضاء شرکت کننده پیرامون اقدامات وزارتخانه ها و سازمان های خود برای همکاری به منظور پیشگیری از کروناویروس مطالبی را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار