وزیر ارتباطات خبر داد:

عضو شدن‌های بی‌اجازه در گروه‌ها و کانال‌ها پیگیری می‌شود

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری ارسال پیامک‌های انبوه و عضو کردن ناخواسته افراد در گروه‌ها و کانال‌ها توسط ستادهای انتخاباتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
عضو شدن‌های بی‌اجازه در گروه‌ها و کانال‌ها پیگیری می‌شود

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر با اشاره به این روش عضو کردن افراد در گروه‌های تلگرامی نوشت: ارسال پیامک‌های انبوه و عضو کردن ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌ها توسط برخی از ستادهای انتخاباتی برای مردم آزاردهنده شده است. می‌پرسند شماره ما را از کجا آورده‌اند؟ حق‌الناس خط قرمز ما است. با متخلفین شدیدا برخورد خواهیم کرد، هر که می‌خواهند باشند. شکایت در ۱۹۵ از شما، پیگیری از ما.

اضافه کردن عضو به گروه‌ها و کانال‌ها برای افزایش تعداد اعضا، این روزها در حالی به یکی از راه‌های درآمدزایی تبدیل شده که از سوی دیگر نارضایتی بسیاری از کاربران را هم سبب شده است. از طرفی این روزها که انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است تنور چنین کارهایی داغ است. بدین‌ترتیب که کاربران اینترنتی و کسانی که پیام‌رسانی را روی گوشی خود نصب دارند، ‌ گاه و بیگاه و بدون اینکه خودشان بخواهند، عضو گروه‌هایی می‌شوند که مضامین انتخاباتی دارد.

البته کاربران این پیام‌رسان‌ها می‌توانند هر زمان که می‌خواهند، امکان عضو شدن در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی را محدود کنند و این کار را با اصلاح تنظیمات این پیام‌رسان انجام دهند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند انتخاب کنند چه کسانی امکان اضافه کردن آن‌ها به هر گروهی را داشته باشند و یا حتی این امکان را برای تمامی مخاطبان خود حذف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار