خدابنده: مردم ایران در روز جمعه با حضور حداکثری در پای صندوق های رای مجددا وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان خواهند کشاند

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش با روسای ادارات قطب شهید هاشمی نژاد که به میزبانی اداره آموزش و پرورش منطقه تبادکان برگزار شد گفت: مردم ایران در روز جمعه با حضور حداکثری در پای صندوق های رای مجددا وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان خواهند کشاند.

کد مطلب: ۱۰۲۴۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
خدابنده: مردم ایران در روز جمعه با حضور حداکثری در پای صندوق های رای مجددا وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان خواهند کشاند

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و آموزش و پرورش خراسان رضوی در کنار ستاد انتخابات استان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد، بسیاری از مدارس پایگاه های شعب اخذ رای هستند، بسیاری از همکاران فرهنگی و مدیران مدارس مجری برگزاری انتخابات هستند و آموزش و پرورش استان تمام تجهیزات و امکانات خود را در جهت برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات بسیج کرده است و مردم ایران در روز جمعه با حضور حداکثری در پای صندوق های رای مجددا وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان خواهند کشاند.

او افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز در سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد تومان جذب داشته و در مهرماه سال 98 تعداد یک هزار و 204 کلاس درس افتتاح شد که نیمی از این کلاس ها را خیرین و نیمی از طریق اعتبارات دولتی ساخته شد. از مهر تا دی ماه تعداد 355 کلاس درس به مجموعه فضای آموزشی استان اضافه شد و در نهایت در ایام الله دهه مبارک فجر تعداد 112 کلاس دیگر افتتاح و به بهره برداری رسید که مجموعا تعداد یک هزار و 671 کلاس درس از مهرماه تاکنون افتتاح شده است که این مهم جزء با برنامه ریزی، تلاش شبانه روزی و مدیریت جهادی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان که همواره در کنار آموزش و پرورش خراسان رضوی بوده است میسر نمی شد.

خدابنده تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در سال گذشته در حوزه نیروی انسانی با کمبود شدید مواجه بود و با رایزنی های متعدد توانستیم سهمیه جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 را چهار برابر افزایش دهیم که رشد بسیار قابل توجهی داشت و در ادامه از طریق نیروهای حق التدریس، نهضت، خرید خدمات آموزشی، سرباز معلم و برون سپاری کمبود نیروی انسانی را جبران نمودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش استان توجه ویژه به بحث توانمندسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه است و در این زمینه در کشور پیشتاز هستیم.

او عنوان کرد: در جهت تربیت نیروی های فنی و مهارتی طرح مشترکی میان آموزش و پرورش استان، دانشگاه فرهنگیان و دانشکده های فنی شهید منتظری و الزهرا (س) در حال پیگیری است که این مهم می تواند به افزایش نیروی متخصص فنی در هنرستان ها و در نهایت به ارتقاء توسعه متوازن منجر شود.

خدابنده افزود: آموزش و پرورش استان در زمینه فناوری اطلاعات گام های مثبتی برداشته است، در جهت یکپارچه سازی سامانه ها و آمار، سامانه جامع فناوری اطلاعات (سجفا) راه اندازی شده و مراحل آزمایشی خود را سپری کرده و می تواند بسیاری از مشکلات حوزه فناوری اطلاعات را مرتفع سازد.

جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در ابتدای این جلسه گفت: تعامل و هم افزایی بسیار خوبی میان ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش خراسان رضوی برقرار است و این تعامل و همکاری به ارتقاء و بهبود فضاهای آموزشی استان منجر شده است که در کشور مثال زدنی است و توانسته ایم برای سه سال متوالی رتبه اول کشور را در زمینه ساخت و ساز فضاهای آموزشی و افتتاح تعداد کلاس کسب نماییم.

او افزود: جمع آوری بخاری های نفتی و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان و برچیده شدن مدارس خشتی از دیگر برنامه های خوبی بود که توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی اجرا شد.

حسین پور با اشاره به سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان گفت: ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مجمع خیرین خراسان رضوی کمک ها و اقدامات بسیار خوبی به این مناطق انجام دادند، که در کوتاه مدت تعداد 15 کانکس، 200 بخاری برقی و بسیاری لوازم مورد نیاز ارسال شد و قرار است به عنوان استان معین تعداد 50 مدرسه را با کمک خیرین، مدارس و اولیاء در آن مناطق احداث نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار