توسعه و پیشرفت بروجرد شعار واحد نامزدها انتخابات

لرستان(پانا)- رقابت انتخابات در مرحله تبلیغات در حوزه انتخابیه بروجرد در فضایی سرشار از شور و شعور رو به اتمام است و آرام آرام فرا می‌رسد و تنها چیزی که در این مرحله توجه همه را به خود معطوف کرده بود شعار توسعه و پیشرفت این شهرستان است که همه نامزدها آن را سر می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۲۴۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
توسعه و پیشرفت بروجرد شعار واحد نامزدها انتخابات

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آرام آرام فرا می‌رسد و براساس تقویم انتخاباتی ایران اسلامی در دوم اسفندماه شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و نشاط خواهیم بود.

در شهرستان بروجرد ستاد انتخاباتی تدابیر لازم را برای برگزاری این روند پیش بینی کرده تا رأی‌دهندگان نیز با رفتن ‌شان به پای صندوق‌ها سرنوشت آینده شهر و دیارشان را رقم بزنند.

نسل امروز با نسل دیروز هر دو در یک خط مقدم ایستاده اند تا با درایت و تیزبینی سکان یازدهمین دوره مجلس را به دست توانمندانی دهند که علاوه بر دلسوز بودن برای نظام در راستای اقتدار بیشتر این نظام گام برداشته و برمیدارند.

اعتماد ملت به مجلس و نظام اعتمادی است که سالها در پس تحولات مهم و دادن خونهای فراوان در راستای ارزشهای نظام ایجاد شده و امروز روز امتحان دوباره و تقویت این اعتماد و اطمینان است که داوطلبان نقش مهمی در تکمیل این پازل ارزشی دارند.

بروجرد و ۲ کرسی از مجلس

داشتن ۲ کرسی از مجلس امتیاز کمی نیست که بتوان راحت از کنارش گذشت برای دست یابی به این امتیاز بزرگ میتوان بیشترین تلاش را برای برنده شدن در این ماراتن سخت بین داوطلبان انتخابات به کار گرفت.
در این بازار گرم و پرحرارت کسب امتیاز برد با کسی است که از در صداقت وارد شود و از دادن وعده های غیر عملی که جز شعاری پرلبخند برای انتخابات چیز دیگری نیست پرهیز کنند.

در شرایطی که اغلب مردم قدرت خرید یک کیلوگرم گوشت را ندارند پهن کردن سفره های آنچنانی انتخابات، برنده شدن داشته باشد یا باختن توهین به شعور مردمی است که صادقانه تنور انتخابات را گرم می کنند.

تبلیغات داوطلبان از سوی دیگر بازار کسب و کار را رونق داده و از سفاررش قنادیها گرفته تا اجاره داربست و چاپ بنر و رونق کار چاپخانه ها و حتی رستورانها را به دنبال دارد.

در شلوغی این تبلیغات آنچه برای مردم مهم است پرهیز از هرگونه شعار غیر واقعی و دروغ پردازی برای جلب بیشتر ٍآرای است.

امروز مردم بروجرد دیگر از شعار و وعده های غیر عملی از سوی ۲نماینده این شهر خسته شده اند ناجی نمیخواهند زیرا درک این را دارند که کشور با مشکلات و بحرانهای مختلف مواجه است اما حداقل انتظار این را دارند که با وعده های غیر عملی به شعور آٍنها توهین نشود.

تفاوت این دور از تبلیغات مجلس در بروجرد با دورهای قبل

در این دور از انتخابات مجلس فضای تبلیغات با دور قبل فضایی ٍآرامتر است و با قبل تفاوت فراوان دارد، شور انتخابات تقریبا بعد از چند روز از آغاز تبلیغات تازه از شب گذشته جان گرفته است.

در این دور نامزدهای انتخابات که تعداد ٍآنها اکنون به ۳۴ تن رسیده بسیار ٍآرام و بدور از تنش تبلیغات می کنند ، کسی علیه دیگری شعار نمی دهد و سخنرانی نمی کند برخی علت این نوع تبلیغات آرام و بی حاشیه را وجود نامزدهای بی حاشیه می دانند و بر این باورند این افراد به دلیل اینکه سنگ احزاب و جناحها را به سینه نمی زنند تبلیغاتشان بر صزاط مستقیم است.

برخی دیگر بر این باورند وجود نامزدها از احزاب و گروهای مختلف بر شور انتخابات بیشتر می افزود.

به جز تبلیغات محیطی، استفاده فراگیر از شبکه های اجتماعی از ویژگی های تبلیغات امسال محسوب می شود، روند تبلیغات در فضای مجازی در سالهای اخیر از قبل از ثبت نام داوطلبان آغاز و روز به روز به حجم و گستردگی آن افزوده می شود.

اگرچه از ماه‌ها حامیان برخی از نامزدهای انتخاباتی در شبکه‌های مجازی و فضای اینستگرام، واتساپ و تلگرام فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ بودند اما با به‌ صدا درآمدن زنگ تبلیغات رسمی انتخابات، فضای مجازی بروجرد با حجم قابل ملاحظه‌ای از مطالب و اقلام تبلیغی نامزدها مواجه شده درحالی که فضای محیطی خیابان‌ها و محافل چهره به چهره هنوز شور تبلیغی و رنگ و بوی انتخاباتی چندانی به خود نگرفته است.

اگر چه در بین ۳۴ نامزد انتخابات چهره های خاص سیاسی اصلاح طلب و اصو لگرا دیده نمی شود اما امروز گروهای مختلف شبکه مجازی با انتشار پوسترهای مختلف و رزومه داوطلبان سعی در افزایش حمایت دارند.

در این گروه تحلیل‌هایی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در لزوم شرکت در انتخابات و ترغیب عموم به رای دادن ارائه شده و زندگینامه و برنامه‌های داوطلبان شرح داده شده است.

اکنون گروه‌ها و کانال‌های همسو در تلگرام و واتساپ کوشیده تا در فرصت کوتاه سپری شده از مهلت تبلیغات عرض اندام داشته باشد و پوسترهایی در فضای مجازی منتشر شده که علاوه بر استفاده از تصاویر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب از عبارت «ایران سربلند» به عنوان شعار برجسته این طیف سیاسی استفاده کرده است.

انتخابات در ایران ۱۱۸ ساله شد

یک استاد دانشگاه گفت: انتخابات در ایران سابقه ای کهن دارد و از ۱۱۸ سال قبل که نخستین انتخابات در ایران برگزار شده تاکنون ۶۱ انتخابات در ایران برگزار شده و اگرچه با نشیب و فراز همراه بوده اما همواره انتخابات در زمان خود در ایران برگزار شده است.

خدیجه معظمی گودرزی افزود: این انتخابات‌ها در ایران ویژگی‌های مثبتی داشته که از جمله می توان به افزایش آگاهی سیاسی مردم، همبستگی ملی اشاره کرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین فلسفه نظام انتخاباتی این است که بتواند مجلسی متشکل از نیروهای نخبه و جوان تشکیل دهد اما متاسفانه گردش انتخابات در سالهای اخیر به سمت میانسالی بوده و علاوه بر این نقش احزاب بسیار کمرنگ شدده است.

انتخابات مجلس بسیار مهم است

این استاد دانشگاه گفت: می‌توان با بررسی نهاد انتخابات هر نظامی را سنجید و دریافت که دموکراسی آن‌ها از چه نوعی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انتخابات مجلس در ایران بسیار مهم است، افزود: ایران هرگز به این شدت در معرض تهدیدات خارجی و فشار حداکثری نبوده و انتخابات پیش‌رو به دلیل ورود انقلاب به گام دوم، هم برای داخل و هم برای خارج از کشور بسیار مهم است.
معظمی افزود: انتخابات باید برآمده از احزاب باشد و سیستم حزبی را تقویت کند، اینکه مردم در انتخابات با فرد مواجه باشند، نمی‌تواند موجب تقویت همبستگی‌ ملی شود و نمایندگی صدای همه آحاد مردم را بر عهده داشته باشد.
جایگاه بروجرد در انتخابات
به گفته این استاد دانشگاه، بروجرد به واسطه دارا بودن موقعیت سیاسی اجتماعی و دارا بودن ۲ کرسی در مجلس از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه نقاط ضعفی در انتخابات بروجرد از جمله نبودن احزاب و انتخابهای فامیلی و قومی وجود دارد و هیچ حزب و گروهی برای هدایت انتخابات وجود ندارد و انتخابات در عرصه فردی دنبال می‌شود و این موضوع باعث می‌شود.

۳۴ نامزد در بروجرد برای کسب ۲ کرسی مجلس با هم رقابت می کنند

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: ۳۴ داوطلب تایید صلاحیت شده برای حوزه انتخابیه شهرستان بروجرد با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد سه نفر زن هستند.

عبدالرحیم رحیمی اضافه کرد: در مجموع ۲۴۳ صندوق در شهرستان بروجرد به منظور رای گیری حدود ۲۸۰ هزار واجد شرایط اخذ رای در نظر گرفته شده است که به ازای هر صندوق حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ نفر از اجرایی و نظارت حضور دارند.

وی یادآور شد: از مجموع ۲۴۳ صندوق بروجرد، تعداد ۳۳ صندوق مربوط به اشترینان است و در این دور از انتخابات یک هزارو ۸۰۰ نفر کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

رییس ستاد انتخابات بروجرد گفت: ۱۵ نقطه از شهرستان به عنوان جایگاه تبلیغاتی برای نصب پوسترهای داوطلبان یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است.

حسن بلوریان افزود: همچنین مناطق ممنوع شهر بروجرد برای تبلیغات انتخابات مشخص شده است و هر نامزد می تواند در هر منطقه از شهرداری ۲ ستاد انتخاباتیبرای خواهران و برادران راه اندازی کند.
بلوریان اضافه کرد: با توجه به رقابت نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی برای دست یابی به ۲کرسی نمایندگی مجلس، رعایت نکردن قانون در تبلیغات انتخابات باعث ایجاد مشکل در شهر می شود.
وی بیان کرد: از داوطلبان درخواست می شود که با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان در برقراری امنیت شهر و ایجاد شور انتخاباتی در چارچوب قوانین کوشا باشند

رییس ستاد انتخابات بروجرد افزود: در این دوره از انتخابات به منظور جلوگیری از بی نظمی در چسباندن عکس ها و پوسترها، برخی از خیابان های مرکزی بروجرد به عنوان منطقه ممنوعه اعلام شدند و داوطلبان حق نصب تابلو، بنر و ستاد در این مراکز را ندارند.
وی از نامزدهای انتخابات خواست ضمن همکاری با مدیریت شهری به پاکیزگی شهر و حفظ اموال عمومی توجه نمایند و عکس ها و پوسترهای خود را در مکان های تعیین شده نصب کنند.
وی تخریب نامزدها در فضای مجازی را خلاف قانون دانست و گفت: نامزدها باید به قانون و منشور اخلاقی انتخابات توجه کنند.
شهرستان بروجرد با حدود ۳۵۰ هزار تن جمعیت دارای دو کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار