نماینده ولی فقیه در لرستان: کاندیداها نباید قبل از اعلام نتایج انتخابات اعلام پیروزی کنند

خرم آباد(پانا)- نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد گفت: هیچ کاندیدایی نباید تا قبل از برگزاری انتخابات خود را پیروز این میدان معرفی کند چرا که تصمیم نهایی را مردم می گیرند.

کد مطلب: ۱۰۲۴۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در لرستان: کاندیداها نباید قبل از اعلام نتایج انتخابات اعلام پیروزی کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری لرستان افزود: همه باید با یاری خدا و همت مردمی یک انتخابات خوب برگزار کرده و یک انتخاب خوب انجام دهیم که اولی بر عهده مجریان و ناظران و دومی بر عهده مردم است.

وی عنوان کرد: باید در مقاطع حساس دقت داشته و اکنون که در انتخابات هستیم وظیفه نظارتی و اجرایی خود را با محوریت کسب رضای خدا انجام دهیم.

وی تاکید کرد: انتخابات راه موفقیت و تزریق خون تازه به ملت است و باید آن را به نحوی مدیریت کنیم که به مشارکت حداکثری مردم منجر شود چراکه مجلس شورای اسلامی یکی از سه رکن اداره کشور می باشد و با تعطیلی قوه مقننه؛ قوه های اجراییه و قضاییه نمی توانند کار کنند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: قهر با انتخابات معنا ندارد چرا که مجلس از اضلاع سه گانه اداره کشور وعصاره ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه کرد: انسان از استعدادی برخوردار است که می تواند بار امانت الهی را به دوش بکشد و انجام وظیفه کند چراکه عقل؛ ودانش و درک بالایی به عنوان خلیفه خدا بر زمین در بشر وجود دارد.

وی افزود: باید در هر جایگاهی که وظیفه داریم این موارد را مدنظر قرار داده و برای تقویت صفات نیک از جمله خوش رویی؛ خوش اخلاقی و دوری از بد زبانی ممارست و مداومت کرد.

تعداد کل ثبت نام شدگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان لرستان ۴۰۸ نفر بودند که از این تعداد با تغییر حوزه انتخابیه و جابجایی هشت نفر به این ترتیب که پنج نفر وارد استان، ۲ داوطلب خارج و یک نفر داخل استان موافقت شد.

تعداد نامزدهای انتخاباتی که تاکنون در این استان انصراف داده اند ۵۹ نفر به تفکیک شهرستان های خرم آباد وچگنی ۱۵ نفر،بروجردهفت، الیگودرز پنج، کوهدشت ورومشکان ۶ ،دورود وازنا ۹، دلفان وسلسله ۱۶ و پلدختر یک نفر اعلام شده است.

در حال حاضر در شهرستان های خرم آباد وچگنی ۵۷ کاندیدا ،بروجرد۳۵، الیگودرز۱۸، کوهدشت ورومشکان ۳۷، دورود و ازنا ۲۲، دلفان وسلسله ۱۲ و پلدختر ۲۴ نفر فعالیت های تبلیغاتی خود را دنبال می کنند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار