نوآوری در تبلیغات و ضرورت صداقت انتخاباتی

خرم آباد(پانا)- هرچه به روزهای پایانی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی نزدیکتر می شویم، شیوه های جلب نظر مردم رنگ و بویی نوآورانه تر می گیرد اما مخاطبان نباید اصل صداقت در این تبلیغات را فراموش کرده و وعده های غیرواقعی را بپذیرند.

کد مطلب: ۱۰۲۴۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نوآوری در تبلیغات و ضرورت صداقت انتخاباتی

تب انتخابات در شهرستان سلسله که همواره مردم آن در برگزاری انتخابات ها، حضوری پرشور و چشمگیر دارند، هرلحظه بالاتر می رود و بخصوص در این روزهای پایانی که به دوم اسفند قدم به قدم نزدیک تر می شویم، شیوه های تبلیغات در بین نامزدهای رقیب که رقابت تنگاتنگی با هم دارند نیز با شیوه های نوآرانه و جدید افزایش می یابد.

نامزدهای انتخاباتی سلسله بسته به نوع کار و حرفه ای که در آن مشغولند سعی می کنند با بازار گرمی، توجه افراد بیشتری را به خود جلب نمایند و سبد آرای خود را با حضور طرفداران بیشتری افزایش دهند.

یکی از نامزدها با برپا کردن ایستگاه رایگان خدمات پزشکی در یکی از مناطق پر رفت و آمد و شلوغ شهر، سعی دارد با ارائه خدمات پزشکی رایگان و انجام تست های قندخون، چربی خون، فشار خون و آزمایشات مختلف، نظر مردم را جلب کند و نامزدی دیگر با توجه به میلاد فاطمه زهرا(س) و روز زن سعی می کند با برگزاری همایش و اهدای هدایایی به جامعه زنان، گوی سبقت را از رقیب برباید و آرای زنان شهرستان را که نیمی از جمعیت شهر را تشکیل می دهند به سوی خود متمایل کند.

در این بین البته، طرفداران کاندیداهای مطرح سعی می کنند از ظرفیت فضای مجازی غافل نشده و با ارسال و انتشار عکس های این مراسمات و خدمات، در فضای مجازی نیز طرفدارانی به دست آورند.

متاسفانه این روزها حال و روز فضای مجازی در عرصه تاخت تبلیغات کاندیداها خوش نیست و گرچه سعی شده که اقدامات امنیتی لازم با دعوت از مدیران کانال ها و گروه های پرمخاطب و تاثیرگذار توسط دستگاه قضا ایجاد شود با این حال هنوز کاربران ناشناس سعی می کنند در تخریب رقیب، انواع تهمت ها و بهتان ها را به یکدیگر روا دارند که البته انجام چنین حرکات ناشایستی در میان کاربران شناخته شده بسیار مذموم است چرا که غالبا ملاک افراد در انتخاب نامزد اصلح، تخریب و تهمت هایی نیست که گاها ریشه آنها مشخص است بلکه معیارهای مردم با شرایط زمانه تغییر کرده و افراد حاضر در چنین تالارها و گروه هایی دیگر فریب تبلیغات کاذب را نمی خورند.

اما آنچه در سخنرانی نامزدها مشهود است، سعی می کنند نمایندگان پیشین را ناکارآمد جلوه دهند و تمام کاستی های موجود را با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های خود قابل رفع می دانند.

از هرچه که بگذریم نمی توانیم از سکه شدن کار و بار برخی حرفه ها در این ایام گذشت، خوشبختانه به برکت تبلیغات نامزدها و مهمانی های شام و نهاری که می دهند بازار برخی شغل ها رونق گرفته از چاپ بنر گرفته تا فروشندگان عمده برنج، روغن، قند و فروشندگان مرغ و ظروف یکبار مصرف و آشپزها این روزها بازار بسیار شلوغی دارند .

به هر حال این روزها نیز به سرعت در حال گذرند و امیدواریم که در گرمی بازار انواع حرفه ها، بازار صداقت نامزدها نیز گرم باشد و مردم را دلخوش به وعده های غیرقابل تحقق نکنند.

فرماندار سلسله نیز در ارتباط با آخرین تدابیر اندیشیده در شهرستان برای برگزاری انتخابات، گفت: برای برگزاری انتخاباتی سالم و شایسته در شهرستان تلاش کردیم که محل ستادها را در جاهایی تعیین کنیم که گره های ترافیکی در شهرستان ایجاد نشود و محل برگزاری سخنرانی نامزدها در ۲ مسجد شهرستان تعیین شده است .

شریف خسروی عنوان کرد: دادستان نیز با فعالان مجازی جلسه ای برگزار و آنان را نسبت به چگونگی فعالیتشان در ایام انتخابات توجیه کرد و تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا شهرستان در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

وی افزود: همه ما گرایشات انتخاباتی داریم اما باید از این جایگاه و سرمایه ای که نظام برای خدمت به مردم در اختیار ما قرار داده سوءاستفاده نکنیم.

فرماندار سلسله گفت: کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و به عنوان اعضای هیات اجرایی معرفی شده اند، مورد اعتماد و امین می باشند، باید با رفتار و کردار شایسته خود کاری کنید که اعتماد از مردم سلب نشود.

خسروی بر لزوم گشت زنی مرتب و روزانه نیروی انتظامی به عنوان مجریان تامین کننده امنیت انتخابات از ستادهای انتخاباتی و سطح شهرتاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی باید به طور منظم تحرکات ستادها را رصد و در صورت مشاهده اعمال خلاف قانونی همچون پاره کردن بنرها و پوسترهای نامزدها و یا صحبت های تنش زای نامزدها، استفاده از بلندگو در درب ستادها را گزارش و اقدامات لازم را برای برخورد قانونی صورت دهد.

وی تصریح کرد: باید از مسائل قومی و قبیله ای و حب و بغض های طایفه ای پرهیز کرد چرا که وجود چنین اخلاق هایی آفت برگزاری انتخاباتی سالم است، دستگاه های اجرایی، امنیتی، سپاه و بسیج باید آماده باش بوده و اجازه چنین رفتارهایی که اقتدار نظام را زیر سوال می برد به طرفداران نامزدها ندهند.

وی گفت: باید با پشتوانه دستگاه های قضایی و امنیتی، امنیت شهرستان در این ایام بیش از پیش حفظ شود و در فضایی که در اختیار داریم اعتماد مردم را جلب کنیم.

فرماندار سلسله خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۳ صندوق در شهرستان سلسله به منظور رای گیری در نظر گرفته شده است که به ازای هر صندوق پنج تا هفت نفر هیات اجرایی، یک نفر بازرس و به ازای هر ۱۰ صندوق یک نفر سربازرس و برای هر صندوق هم ۲ تا پنج نفر عوامل نظارت حضور دارند.

خسروی با بیان اینکه برای هر صندوق یک نماینده فرماندار یا بخشدار تعیین شده است، بیان کرد: حداقل سه نفر نیروی نظامی یا انتظامی نیز برای امنیت هر صندوق در امر انتخابات مشارکت دارند.

وی افزود: در مجموع بیش از یکهزار نفر در امر برگزاری انتخابات شهرستان دخیل هستند.

شهرستان های سلسله و دلفان یک حوزه انتخابیه محسوب می شوند و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار