کریمی: اکنون کانون ها تبلور عینی سند تحول هستند

تهران (پانا) - بازدید از دبیرخانه تحویل آثار و ارزیابی «بیستمین پرسش مهر ریاست جمهوری»  که به مدت ۳ روز فعالیت خود را در کانون استانی شهید مفتح شهرتهران آغاز کرده است، با حضور علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی و عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: اکنون کانون ها تبلور عینی سند تحول هستند

در این بازدید کریمی، معاون پرورشی شهر تهران در گفتگو با پانا گفت: پرسش مهر در رشته های هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و دستی و تجسمی، رسانه و فضای مجازی و در زمینه ادبی در شعر و داستان برگزار می شود. مراحل برگزاری این مسابقات ابتدا از مدرسه آغاز شده که از مهر تا دی ماه است و مرحله منطقه ای از دی ماه برگزارشده و مرحله استانی تا اسفندماه است. امسال نیز اختتامیه پرسش مهر در شهر تهران برگزار خواهد شد.
کریمی درارتباط با آثار جمع شده گفت: از کل استانها ۱۹ استان آثارشان را تحویل دبیرخانه داده اند. وی افزود: در بخش دانش آموزی هم به صورت حضوری در دبیرخانه تحویل گرفته شده است.
وی در ارتباط با تفاوت این دوره با دوره های قبل گفت: این دوره تفاوتی خاص با دوره های قبل دارد و آنهم پذیرش دیجیتال آثار و داوری به صورت الکترونیکی است. در دبیرخانه پذیرش آثار فراخوان پرسش مهر 20 بیش از 100 گیگ اطلاعات شامل رشته های تجسمی، ادبی، رسانه و هنرهای نمایشی و فیلم دانلود، مدیریت محتوا و ساماندهی شده است که امر داوری این حجم از آثار که صرفاً متعلق به فرهنگیان است از اسفندماه به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید. وی افزود: کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برای پنجمین سال پیاپی دبیرخانه پرسش مهر کشور بوده و فعالیت چشمگیری در این خصوص دارد.
وی افزود: امسال آثار فرهنگیان به صورت مجازی دریافت شده که بیش از ۱۵ هزار اثر از فرهنگیان دانلود و دسته بندی شده که در اختیار داوران قرار داده خواهد شد.
معاون پرورشی شهر تهران با اشاره به سالروز تاسیس کانون ها گفت: در تهران کارهای زیربنایی و اساسی در حوره کانون ها انجام شده است. یک هم افزایی خوبی میان اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران و حوزه فرهنگی و هنری وزارتخانه برقرار است. تلاش ما این است که انجمن ها را که رکن اساسی کانون ها تعریف می شود را فعال کنیم. ۲۲ انجمن در کانون ها داریم که فعال کردیم. انجمن ها کمک می کنند که کودکان نوجوانان به شناختی از خودشان برسند.
کریمی گفت: خوشبختانه کانون ها نسبت به سال گذشته پیشرفت های خوبی داشتند. میزان حضور دانش آموزان در کانون ها بیشتر شده و این نشان می دهد برنامه های با تفکرات دانش آموزان و خانواده ها پیش می رود. اکنون به جرات می گویم کانون ها تهران در سطح کشور حرف زیادی برای گفتن دارند.
کریمی با اشاره به دغدغه های کانون ها گفت: باید بپذیریم آنچه ما در زمینه کانون ها باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم در زمینه نگهداشت و جذب منابع مالی است. با توجه به شرایط فعلی نیاز به تجربه بیشتر است اما در این شرایط هم خوشبختانه مدیران ما در کانون ها کم نگذاشتند. نسبت به گذشته تعداد رشته های فعالیتی که برای دانش آموزان در کانون ها برگزار می شود افزایش یافته و حتی به بیشتر از ۳۰ رشته در یک کانون هم می رشد. خانواده ها هم اعتماد خوبی به کانون های پیدا کرده اند.
وی افزود: کاری که اکنون در دست اقدام است این است که دانش آموزان ما بتوانند دست سازه های خود را در کانون ها در معرض دید قرار دهند و احساس تعلق داشته باشند و نمایشگاه های دایمی فعال شوند و اکنون کانون ها تبلور عینی سند تحول هستند و تمامی شش ساحت بصورت عملی در کانون ها آموزش داده می شود.
کریمی با اشاره به تلاش و زحمات مدیران کانون ها در شهر تهران گفت: خوشبختانه دستورالعمل مالی کانون ها به کلیه مناطق ارسال شده است و این خبر خوبی برای عزیزانی است که در کانون ها زحمت می کشند. زحمت کشان کانون ها به عنوان سربازان گمنام امام هستند. انشاله در سایه این دستور العمل مالی هم نقش شان را پر رنگ ببینیم و هم از زحمات شان قدردانی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار