انتخابات در ۱۲۹۵ شعبه اخذ رای در استان اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: پروسه انتخابات در استان اردبیل در یک‌هزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای فعال برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۴۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات در ۱۲۹۵ شعبه اخذ رای در استان اردبیل برگزار می‌شود

بهروز ندایی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: در استان اردبیل از ۵ حوزه انتخابیه ۷ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند که از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۳ نماینده، پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز یک نماینده، مشگین شهر یک نماینده، خلخال و کوثر یک نماینده و گرمی نیز یک نماینده انتخاب خواهند شد.

او افزود: پروسه انتخابات در استان اردبیل با مشارکت بیش از ۲۰ هزار نفر اعم از هیأت‌های اجرایی، نظارت، بارزسی، حفاظت و نمایندگان فرمانداری برگزار می‌شود و همچنین یک‌هزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای فعال در استان وجود دارد که از این میزان، ۸۶۴ شعبه ثابت و ۴۳۱ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: ۵۵۰ شعبه اخذ رای در شهر و ۷۴۵ شعبه هم در روستا‌ها دایر خواهد بود که بیشترین شعبه‌ها در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و کمترین شعبه‌ها نیز در شهرستان گرمی فعال خواهند بود.

ندایی با اشاره به روند تبلیغات کاندیدا‌ها در استان اردبیل، بیان کرد: قبل از شروع تبلیغات جلسه‌ای در فرمانداری با نامزد‌ها و یا نمایندگان آن‌ها و با هدف توضیح رعایت موارد لازم برگزار کردیم و خوشبختانه تبلیغات تاکنون روند آرامی را سپری می‌کند.

او افزود: تبلیغات در استان اردبیل هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۴ بهمن ماه سال‌جاری شروع شده و صبح ساعت ۸، یکم اسفندماه نیز زمان تبلیغات به پایان خواهد رسید و شهرداری فرصت یک روزه‌ای برای از بین بردن عکس‌ها و پوستر‌های کاندیدا‌ها خواهد داشت.

رئیس و سخنگوی ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به آمار میزان مشارکت مردم استان اردبیل از سال ۷۴ به بعد در انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم استان اردبیل در انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی ۷۰ درصد، دوره ششم ۷۰ درصد، دوره هفتم ۵۵ درصد، دوره هشتم ۵۸ درصد، دوره نهم ۶۹ درصد و دوره دهم ۶۱ درصد، مشارکت داشته‌اند که مطابق آمار، میانگین استان اردبیل همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

ندایی تاکید کرد: به نامزد‌های انتخابات و مردم استان اردبیل اعلام می‌کنیم که هرگونه اطلاع‌رسانی اعم از انصراف نامزدها، تایید صلاحیت نامزد‌ها و نتایج فقط توسط ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد و از طریق صدا وسیما و خبرگزاری‌های رسمی به آگاهی هموطنان عزیز خواهد رسید.

او گفت: با افرادی که در جهت تضعیف و یا افزایش رای یک نامزد دست به صدور اخبار و اطلاعات غلط و خلاف واقعیت بزنند، ضمن برخورد قاطعانه متخلفین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار