نخستین هنرستان استعدادهای درخشان کشور در مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید

مشهد(پانا)- با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، "هنرستان دخترانه سمپاد سعدی" به عنوان نخستین هنرستان استعدادهای درخشان کشور در آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نخستین هنرستان استعدادهای درخشان کشور در مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید

فاطمه مهاجرانی معاون وزیر و رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در مراسم افتتاحیه این هنرستان گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی همیشه در همه طرح ها و حوزه های مختلف سربلند و پیشتاز بوده است و در این بین افتتاح نخستین هنرستان استعدادهای درخشان کشور یک اتفاق ویژه و جدید است که این مهم جای تقدیر دارد.

او افزود: نقش مهارت در اقتصاد کشور نقش پررنگ و مهمی است و در این بین سمپاد مهارتی از موضوعات جدی است که می تواند به زیست بوم اقتصاد کشور کمک نماید.

مهاجرانی تصریح کرد: امروزه کشورهای توسعه یافته دنیا دو مولفه علم و مهارت را به هم پیوسته می دانند و در این راستا سمپاد مهارتی می تواند این دو موضوع مهم را ترکیب و تلفیق نماید.

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان کشور اظهار کرد: دانش آموزان سمپادی در سه مولفه مهارت حل مسئله، تفکر خلاق و تفکر نقاد پیشرو هستند و ما در سمپاد مهارتی بستری از مهارت ها را تعریف می نماییم تا آن ها با علاقه مندی مهارت مورد نظر خود را انتخاب نمایند و با خلاقیت و نوآوری نگاه تازه ای به صنعت و اقتصاد داشته باشند.

او عنوان کرد: نقطه تمایز سمپاد مهارتی با سایر هنرستان های فنی، پرورش انسان های توانمندتر است تا به کمک حوزه صنعت آیند لذا برای نخستین بار در کشور این نوع هنرستان در استان خراسان رضوی آغاز به کار می نماید.

مهاجرانی در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ما باید در دستگاه تعلیم و تربیت سهم خود را در تحقق این بیانیه ارزشمند ایفا نماییم و راه اندازی سمپاد مهارتی می تواند در تغییر وضعیت اقتصاد کشور نقش بسزایی ایفا کند که این موضوع بسیار مهم است.

رزا درسنی؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد در ابتدای این مراسم گفت: ۷۹۸ دانش آموز سمپاد در سه دبیرستان استعدادهای درخشان و نیز دو هزار و ۶۴۸ هنرجو در ۱۴ هنرستان آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد مشغول به تحصیل هستند.

او افزود: افتتاح نخستین هنرستان سمپاد کشور اتفاقی نو و جدید از حیث تلفیق آموزش، سمپاد و مهارت است و اعتقاد داریم گفتمان مدارس سمپاد تغییر یافته و با ایجاد فرصت های برابر در زمینه انتخاب رشته تحصیلی، دانش آموزان را با توجه استعدادهایشان هدایت می کنند که بسیار حائز اهمیت است.

درسنی در پایان تصریح کرد: از دیدگاه یونسکو امروزه سواد فقط خواندن و نوشتن و تسلط بر چند زبان و کار با رایانه نیست بلکه امروز فردی باسواد است که از خوانده ها و آموخته هایش در جهت تغییر استفاده کند و با توجه به این تعریف قطعا هنرجویان هنرستان ها در زمره افراد باسواد قرار دارند و یقینا هنرستان های سمپادی در آینده در ارتقاء سطح علمی کشور نقش بسزایی ایفا خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار