هنرستان های سمپادی می توانند به اشتغال زایی و کارآفرینی کمک کنند

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین افتتاح "هنرستان دخترانه استعدادهای درخشان سعدی" آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد به عنوان نخستین هنرستان استعدادهای درخشان کشور گفت: امروزه در نظام های تعلیم و تربیت دنیا آموزشی مفید، موثر و اثرگذار است که به اشتغال زایی و کارآفرینی منجر شود و هنرستان های سمپادی می تواند به این مهم کمک نماید.

کد مطلب: ۱۰۲۴۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان های سمپادی می توانند  به اشتغال زایی و کارآفرینی کمک کنند

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: مهارت و مهارت آموزی امروزه ضرورت و نیاز کشور ماست و آموزش و پرورش خراسان رضوی که در بسیاری از طرح ها و ایده ها در کشور پیشرو و طلیعه دار بوده است، با راه اندازی اولین هنرستان استعدادهای درخشان کشور در جهت تحقق این نیاز جامعه کنونی قدم برمی داریم.

او افزود: قریب به 43 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه استان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند که با وجود پهناوری و پراکنده بودن مناطق آموزشی این آمار از میانگین کشوری بالاتر است و تلاش داریم با توسعه هنرستان ها، تجهیز کارگاه ها، بهبود کیفیت آموزشی و ارتقاء دانش و مهارت نیروی انسانی متخصص این آمار را به 50 درصد ارتقاء دهیم.

خدابنده تصریح کرد: جوامع توسعه یافته دنیا به این نتیجه رسیده اند که توسعه پایدار بدون اشتغال پایدار حاصل نخواهد شد. همچنین امروزه رویکرد آموزش در دنیا تغییر یافته و در نظام های تعلیم و تربیت دنیا آموزشی مفید، موثر و اثرگذار است که منجر به اشتغال زایی و کارآفرینی شود و در این راستا هنرجویان سمپاد مهارتی می توانند علاوه بر اشتغال زایی، به عنوان یک کارآفرین به تحقق این توسعه کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب هفت شاخص را برای جامعه ما بسیار ضروری دانستند و دستگاه تعلیم و تربیت می تواند در جهت تحقق این شاخص ها از جمله علم و پژوهش، معنویت، سبک زندگی ایرانی اسلامی و اقتصاد قوی نقشی کلیدی ایفا نماید.

او خاطرنشان کرد: اگر قرار است قدرتمند شویم باید اقتصاد قوی داشته باشیم و این اقتصاد باید دانش‌محور باشد و برای تحقق این اقتصاد باید از مولفه هایی همچون نیروی انسانی کارآمد، فرآیندها و رویه های مناسب و فناوری اطلاعات بهره گیریم تا به اهداف خود برسیم.

خدابنده در پایان گفت: مدارس سمپادی و به ویژه هنرستان‌های استعدادهای درخشان می‌توانند با پرورش انسان های خلاق، با استعداد و تاثیرگذار به ارتقاء نیروی انسانی که مهمترین مولفه توسعه و اقتصاد دانش محور است، کمک کند و این دانش آموزان می توانند در آینده تاثیرگذاری فراوانی بر سایر افراد جامعه داشته باشند و جامعه را در جهت رسیدن به توسعه با خود همگام و همسو کنند.

قابل ذکر است محمدمهدی مومنی، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: چالش برانگیزترین حیطه در نظام های تعلیم و تربیت دنیا دوره گذار از آموزش عمومی به حالت اشتغال است و مسئله مهم کشور ما نیز در حال حاضر اشتغال‌زایی است و در این بین سهم آموزش و پرورش در رفع این چالش بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: نظام های تعلیم و تربیت پیشرو، دانایی افراد را به دارایی تبدیل می کنند و این مهم در نهایت به اشتغال و توسعه پایدار منتج خواهد شد.

مومنی تصریح کرد: ایجاد و توسعه سمپاد مهارتی یک تفکر نوین است و ضریب نفوذ نخبگان جامعه را در رشته های مهارتی ترویج می دهد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروزه باید مهارت های گوناگون را بطور دائمی و پایدار کسب نماییم و این مهم با تفکر مهارتی انجام می شود و حتما باید در جامعه جاری و ساری شود.

او در ادامه عنوان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان تقویت مدارس استعدادهای درخشان و برگزاری المپیادهای علمی را یک ضرورت دانستند و این مهم نشان از توجه ویژه ایشان به این مدارس است.

مومنی در پایان گفت: امروزه هنرستان ها بهترین تکنسین های ماهر را تربیت می کنند. حال آنکه هنرستان های سمپادی با رویکردی عمیق تر و گسترده تر، پرورش کارآفرینان خلاق را هدف گزینی کرده است که این مهم نکته بسیار مبارکی در نظام تعلیم و تربیت کشور خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار