برپائی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانش آموزان دریزد

یزد(پانا)- نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانش آموز عضو کانون های فرهنگی وتربیتی استان یزد در دبیرستان شاهد طالقانی ناحیه 2 یزد برپا شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برپائی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانش آموزان دریزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد درآیین افتتاح این نمایشگاه از کانون های فرهنگی و تربیتی دانش آموزی به عنوان یکی از مراکز فراهم کننده زمینه تربیت همه جانبه دانش آموزان براساس ساحت های شش گانه سند تحول یادکرد و گفت : علاوه برمهارت آموزی زمینه رشد دانش آموزان درساحت های سیاسی ، اجتماعی ، عاطفی ، اخلاقی و زیبا شناسی نیز درکانون ها فراهم می باشد.

"عباسعلی دانافر" با یادآوری این نکته که " امروزه مهمترین وظیفه همه ما درآموزش وپرورش تلاش برای اجرای سند تحول بنیادین است" افزود : سند تحول دریک جمله ، چرخش آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی محض به یک نهاد اجتماعی است که تربیت کننده است.

وی ادامه داد براساس سند تحول نه تنها مربیان کانون بلکه همه فرهنگیان و معلمان "مربی " هستند که برای فراهم آوردن زمینه تربیت تمام ساحتی دانش آموزان تلاش می کنند .

ایشان درپایان از دانش آموزان خواست درکنار درس و آموزش های تئوری برای فرا گیری یک مهارت بکوشند.

فعالیت کانون های فرهنگی و تربیتی در راستای سند تحول بنیادین

.درادامه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموززش و پرورش نیز گفت : دومین نمایشگاه دو سالانه دستاوردهای کانون های فرهنگی و تربیتی دانش آموزان استان یزد نشانگر توجه استان به سند تحول و تربیت تمام ساحتی است .

"حسین ملانوری شمس" افزود : کانون های فرهنگی وتربیتی بستر مناسبی برای همدلی ، همفکری و همدلی دانش آموزان است تا درمحیطی خارج از کلاس و مدرسه به فعالیت های مورد علاقه خود درزمینه های مختلف تربیتی بپردازند.

"ملانوری" ارائه دستاوردها و توانمندی های دانش آموزان عضو کانون های فرهنگی وتربیتی استان دراین نمایشگاه را ستود و گفت : این نمایشگاه از امروز تا 30 بهمن ماه در دبیرستان دخترانه شاهد طالقانی ناحیه 2 یزد برای بازدید دانش آموزان دایر خواهد بود .

وی با اشاره به برپائی 26 غرفه توسط کانون های فرهنگی وتربیتی شهرستان ها ومناطق 14 گانه استان افزود : ارائه دست ساخته ، اجرای آموخته ها ، ارائه هنرهای دستی ، تجسمی ، ادبی ازجمله خطاطی ، نقاشی ، سفالگری ، صنایع بومی و محلی و فعالیت های انجمن های 22 گانه کانون ها دراین مجموعه به نمایش گذاشته شده است .

کانون های فرهنگی وتربیتی تقویت می شود .

درادامه رئیس اداره کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش نیز از کانون ها به عنوان یکی از مراکز فرهنگی ، تربیتی و مهارت اموزی یادکرد و گفت :هدف از برگزاری چنین نمایشگاههایی اولویت دادن به مهارت آموزی و اشتغال زائی است .

"سیدعلی سیدی" با یادآوری شعار هر دانش آموز یک مهارت گفت : این موضوع مورد توجه برنامه ریزان کشوراست ودر همه کانون های فرهنگی وتربیتی نیز مهارت آموزی دانش آموزان دراولویت است .

"سیدی" از تقویت کانون های فرهنگی و تربیتی درسراسر کشور خبرداد و گفت: دراین راستا 2 هزار و 489 پست برای کانون های سراسر کشور مصوب شده و ایین نامه مالی کانون ها نیز ابلاغ گردیده است .

این مسئول به تهیه محتوا برای فعالیت های انجمن های کانون ها اشاره کرد و گفت : 22 جلد کتاب به عنوان محتوای انجمن های 22 گانه کانون ها تدوین شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار