پانا پیگیری کرد:

توضیحات رییس اموزش و پرورش عشایر خوزستان در خصوص مدرسه روستایی کنگرو

آهواز (پانا) - رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: مدرسه روستای کنگرو ۹دانش آموز و۳ نوآموز دارد که به علت نبود جاده مواصلاتی امکان ارائه خدمات مطلوب به آن ها وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات رییس اموزش و پرورش عشایر خوزستان در خصوص مدرسه روستایی کنگرو

حمید قنبری در گفت وگو با پانا با اعلام این نکته افزود: از سه مسیر می توان به این روستا دسترسی پیدا کرد که متاسفانه هر سه مسیر فاقد جاده بوده و باید در مسافت های متفاوت با قایق از رودخانه عبور کرد، مسیر اول از سمت شهرستان ایذه نیم ساعت با قایق، مسیر دوم از سمت روستای کوشک اندیکا۲ساعت با قایق و مسیر سوم از سمت روستای پل نگین شیمبار باید از طریق سیم بکسل از رودخانه رد شد و مسافت زیاد ۵ساعته را پیاده روی کرد.

او تاکیدکرد: با این حال آموزش و پرورش عشایر جهت اجرا شدن عدالت آموزشی هرساله معلم به منطقه اعزام و در جهت تامین فضایی مناسب تلاش می کند که امسال این فضا از دو چادر استاندارد و پنل خورشیدی برای تامین برق مدرسه تشکیل می شود.

او در ادامه توضیح داد: عکس های منتشر شده مربوط به امسال نیست و این نکته را باید در نظر بگیریم انتشار هر عکس در فضای مجازی نشان از واقعیت آن نیست چرا که در مدارس عشایر در فصول مختلف با توجه شرایط آب و هوایی و طبیعت زیبا ممکن است معلم کلاس درس را در فضای آزاد تشکیل دهد حتی اگر مدرسه استاندارد داشته باشند.

قنبری با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر انتقال کانکس های ادارات به عشایر گفت: در شورای آموزش و پرورش مصوب گردید که کانکس های مازاد ادارات آموزش و پرورش به عشایر اختصاص یابند و تاکنون ۳۵ کانکس منتقل شده و ۳۵مدرسه خطرافرین و یا چادری حذف شده است و این کار ادامه دارد تا ۲۰۰ کانکس موجود در ادارات منتقل شوند.


او درپایان گفت: ما امادگی لازم جهت ارسال کانکس به منطقه را داریم اما انتقال آن تنها به وسیله ی بالگرد امکان پذیر است که تامین آن خارج از توان آموزش و پرورش عشایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار