کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با هدف شفاف سازی عملکردهای این کمیته تشکیل شد

تبریز(پانا) - کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با هدف پاسخگویی بدون تبعیض به مراجعین، ایجاد تقویت توان اداری در جهت پیشگیری از وقوع فساد، شفاف سازی فرآیندها و عملکردها و شناسایی و اقدامات احتمالی در قبال مرتکبین به فساد اداری تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با هدف شفاف سازی عملکردهای این کمیته تشکیل شد

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: آموزش و پرورش یک ابر سیستم است و چون حجم تعداد نیروی انسانی و گردش بالای مالی در این مجموعه وجود دارد باید نظارت نیز دو چندان شود تا بتوانیم در این امر موفق باشیم.

وی ادامه داد: نظارت مستمر، دقیق و اطلاع رسانی بهتر یکی از راه های بهبود سلامت اداری است. سعی داریم با برگزاری دوره های آموزشی برای ناظران استانی و همچنین استمرار بازدیدها دربهبود سلامت اداری گامی اساسی برداریم.

عطایی به شناسایی گلوگاههای احتمالی فساد در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: ناظران استان باید به علت گستردگی املاک دولتی و همچنین امکان جعل اسناد نظلرت بیشتری در این حوزه اعمال کنند.

در ادامه جلسه ایرج پرکان؛ نماینده تام الاختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از استان های فعال در حوزه اجرای منشور حقوق شهروندی و بهبود سلامت اداری است افزود: با این وجود کم و کاستی هایی وجود دارد ولی تلاش ما در به حداقل رساندن این مهم است.

این مقام مسئول در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: یکی از مفاد منشور حقوق شهروندی ، شفاف سازی و اطلاع رسانی بموقع قوانین و مقررات آموزشی و پرورشی و حفظ کرامت و حقوق انسانی محسوب می شود که در همین راستا ، میز خدمت الکترونیکی در پورتال اداره کل پیش بینی و راه اندازی گردیده است و امیدواریم با سوق دادن خدمات قابل ارائه بصورت الکترونیکی به این سامانه و اطلاع رسانی به مراجعین ، بتوانیم نیاز به مراجعه حضوری مردم به اداره کل و ادارات مناطق را به حداقل رسانده و خدمات مورد نیاز ایشان را بصورت الکترونیکی انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث کمی سازی آیتم های مفاد بازرسی منشور حقوق شهروندی و بهبود سلامت اداری گفت: با حفظ کرامت انسانی در بازرسی ها و تلاش و تیزبینی؛ موفق به مبارزه با این آفت رضایت مردمی از مجموعه های دولتی خواهیم بود.

رئیس اداره بازرسی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات سه در ادامه جلسه گفت:کارگروه توسعه مدیریت دارای 5 کمیته دارد که کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی یکی از آن کمیته هاست و یکی از تاثیر گزارترینو مهمترین کمیته ها می باشد.

مظفری خاطر نشان کرد: این کمیته باعث تقویت کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش استان است که باید مورد توجه و تاکید بسیار باشد. هدف از تشکیل این کمیته پاسخگویی بدون تبعیض به مراجعین، ایجادتقویت توان اداری در جهت پیشگیری از وقوع فساد شفاف سازی فرآیندها و عملکردها و شناسایی و اقدامات احتمالی در قبال مرتکبین به فساد اداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار