کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تشکیل شد

تبریز(پانا) - کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به منظور برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر اقدامات و کارهای پیش گیرانه، توجه به زیرساخت ها با هدف آینده نگری، جلوگیری از خطرات و مشکلات پیش رو، در سالن جلسات تالار معلم تبریز تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تشکیل شد

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: در پدافند غیر عامل، سند راهبردی منسجمی برای آموزش و پرورش تنظیم شده است که دارای مبانی، اهداف، اصول، تعارف مشخص و تقسیم وظایف و مسئولیتهای است که رئیس کمیته مدیر حراست هر استان است و از اسناد قانونی و سند تحول برای آینده برگرفته شده است.

عطایی گفت: برای رفع مشکلات احتمالی برنامه‌هایی در نظر گرفته می شود که این برنامه ها باید توسط مسئولین دستگاه در راستای اهداف پدافند غیرعامل برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی و بهبود شرایط انجام گیرد.

وی در ادامه افزود: سند راهبردی منسجم دارای اهداف ، اصول و تعاریف مشخص در این خصوص است که 12 سیاست کلان اجرایی برای استان ها با 11 راهبرد اساسی و 51 راهکار تنظیم شده است که مسیر حرکت به سوی پدافند غیر عامل را مشخص می کند.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان تصحیح کرد: در آموزش و پرورش استان نسبت به امنیت زیرساخت های فناورانه تدابیر و اقدامات ویژه ای انجام شده و برنامه زمانبندی شده برای تحقق مصوبات جلسات کمیته ها تنظیم خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز در ادامه با اشاره به بازبینی مرکز داده و اتاق سرور آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با دانش درون سیستمی، گفت: در سایه این اصلاحات سرعت دسترسی به دیتا، در حد قابل قبولی ارتقا یافته و زیر ساخت های موجود نیز تا حدودی به استاندارد های موجود نزدیک شده است.

وی به اهم فعالیت های اصلاحی در ساختار شبکه اتاق سرور و مرکز داده اداره کل اشاره کرده و افزود: تجهیزات مازاد حذف و به ادارت نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان واگذار شده است و تجهیزات جدید و تکنولوژی های نو در حوزه مرکز داده بکارگیری شده است.

قهرمانی فرد اصلاح ساختار سیمی فرسوده موجود به سیستم سیمی ساخت یافته ی استاندارد را یکی دیگر از اقدامات اصلاحی برشمرد و گفت: مستندات دسترسی به تجهیزات شبکه نیز اصلاح شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان لیبل بندی کابل های موجود و استفاده شده در اتاق سرور بر مبنای استاندارد های رایج، ارتقای منابع سخت افزاری سرور ها و تجهیزات ذخیره سازی موجود در مرکز داده، بازبینی سیستم برق اضطراری مرکز داده، بازبینی سیستم روشنایی مرکز داده و ارتقای کابل های ارتباطی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرده و اظهار داشت: این تغییرات سرعت انتقال فایلی سیستم را 10 برابر ارتقا داده است.

در ادامه این جلسه اعضای کمیته پدافند غیرعامل از ساختار داخلی و ارتباطی مرکز داده و اتاق سرور اداره کل که بازبینی شده بود، بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار